De “maar…” is waar het probleem schuilt: ik heb slechts 3 weken de tijd. Ik kan slechts in de periode van 16 juli-6 augustus… Eventueel enkele dagen langer, maar niet veel… Op de meeste site’s beginnen ze niet aan deze termijn, zeker niet aangezien mijn droomland Peru is… Indien iemand me kan helpen, laat het me weten! Ik ben een gemotiveerde 18-jarige jongen en ik begin dit jaar aan mijn opleiding rechten met optie politiek. Ik zet me in op allerlei vlakken waaronder de lokale scoutsbeweging en schuw het harde werk zeker niet, al ben ik zeker een denker/prater. Ik leer enorm graag bij en sta open voor allerlei zaken.
Ik hoor graag van jullie
Hallo Alexander!
Heb je al eens op onze websitegekeken? Wij bieden vrijwilligerswerk aan voor een kortere periode dan 4 weken. De minimumperiode is afhankelijk van het vrijwilligersproject. Bij enkele projecten levert het voordelen op als je minstens 4 weken blijft. Dit heeft te maken met het feit dat het tijd kost om jou in te leren en zelfstandig te kunnen laten werken. Hoe korter jij blijft, hoe minder dit oplevert voor de lokale organisatie. Bij ons is het mogelijk om vanaf 2 weken vrijwilligerswerk te doen, echter raden wij toch aan minimaal 4 weken te blijven. Ik snap dat je beperkt bent in je tijd, maar denk er nog eens rustig over na en bezoek ondertussen eens onze website: http://www.world-experience.nl om onze projecten te bekijken. Succes!
Hi Alexander!
Lastig dat je maar zo kort de tijd hebt. Normaal gesproken hanteren we bij Local Dreamers een minimale projectperiode van 4 weken, maar als 3 weken echt je max is, valt daar best over te praten.
Neem maar eens een kijkje op www.localdreamers.nl. Wij organiseren vrijwilligersprojecten en een Spaanse cursus in Ecuador, een kwetsbaar, maar waanzinnig mooi en divers land in Zuid-Amerika. Als Peru je droomland is, dan is Ecuador vast een goede tweede. Ik ken beide landen goed (woon momenteel in Quito, waar ik de vrijwilligers opvang) en kan bijna geen keuze maken. Wat Nederlandse jongeren bij onze organisatie vaak aanspreekt is dat we zowel in Nederland als Ecuador met een Nederlands team werken en in vergelijking met andere (grotere) organisaties goedkoper en veel persoonlijker zijn.
In Ecuador dragen de vrijwilligers, onze helden, met kennis, talenten, passies en ervaringen bij aan lokale projecten. Die projecten zijn zeer gevarieerd. Van het geven van Engelse les tot het begeleiden van straatkinderen, van het opzetten van kleine ondernemingen tot het doen van milieukundig onderzoek. In overeenstemming met jou bepalen we wat je het meest aanspreekt en wat het beste bij je past.
Tot slot een greep uit onze projecten:
- Voetbalschool
- Culturele stageopdracht
- Project straatkinderen
- Community ontwikkeling
- Events organiseren
- Engelse school
Meer weten? Kijk dan eens op onze website www.localdreamers.nl of stuur een mailtje naar info@localdreamers.nl. We reageren altijd binnen een dag. Bellen mag ook naar 06-30678771 (Vrijwilligerscoördinator Nynke Blom). Via Skype kan ik je ook een hoop vertellen.
Oja, en we hebben ook nog een gaaf promofilmpje dat je misschien aanspreekt. Bekijk 'm HIER.
Wie weet tot in Ecuador! En anders heel veel succes bij een ander project!
Saludos,
Jesse van de Woestijne
Local Dreamers
Hoi Alexander,
Als je maar zo weinig tijd hebt moet je je afvragen of het zin heeft. Ook Proyecto Peru in Cusco, waar ik voor werk, hanteert als minimum 4 weken voor vrijwilligerswerk. Als je korter komt is de bijdrage die je als vrijwilliger doet erg beperkt. Je bent amper ingewerkt of je bent weer weg, dat schiet helaas gewoon niet zo op als we heel eerlijk zijn. Vraag je dus af voor wie je het vrijwilligerswerk wilt doen: voor de sociale projecten of voor jezelf? Als het voor je persoonlijke ontwikkeling is dan kan je het zeker doen, maar denk niet een grote bijdrage aan een project te kunnen leveren in zo’n korte tijd. Je hebt namelijk nog een bijkomend probleem en dat is dat er in die 3 weken ook precies nog de Peruaanse nationale feestdagen/vakantie valt. Daardoor is de periode waarin je kunt werken nog korter. En je Spaans moet trouwens ook goed zijn want je hebt geen tijd om het eerst te leren als ik het zo lees. Op alle vrijwilligersprojecten is de voertaal Spaans, dus dat moet al van een prima niveau zijn dan.
Maar als je droomland Peru is dan moet je in ieder geval gewoon gaan! Misschien dus met vrijwilligerswerk, maar wellicht een Spaanse taalcursus of gewoon lekker rondreizen. Proyecto Peru biedt het allemaal aan, dus neem eens een kijkje op onze website of schrijf me een [EMAIL=“donny@proyectoperucentre.org”]mailtje zodat we (geheel vrijblijvend natuurlijk) wat verder naar jouw plannen kunnen kijken.
Groeten,
Donny Spoel
Proyecto Peru