Vrijwilligerswerk

Hallo allemaal,

Ik wil graag voor een korte tijd vrijwilligerswerk gaan doen in het buitenland. Maar de meeste ontwikkelingsorganisaties verzorgen vrijwillerswerk voor een half jaar of minimaal 3 maanden.

Maar ik wil graag voor een aantal weken naar het buitenland. Ik ben dus op zoek naar een leuke ontwikkelingsorganisatie die vrijwilligers uitzend voor een korte tijd naar Zuid-Amerika.
Het soort werk maakt me niet zo veel uit. Alle organisaties en tips zijn welkom.

Alvast bedankt.

Groetjes Janneke

Hallo Janneke,

Wellicht is de Stichting Weeskind iets voor jou, zij hebben projekten in Peru.
http://www.stichtingweeskind.nl/vrijwillig…rzieningen.html

Op http://www.spaans.startbewijs.nl staan onderaan in de tweede kolom nog een aantal links over de combinatie “spaans leren en ontwikkelingswerk” in diverse Zuid-Amerikaanse landen.

vriendelijke groet, piet meijers

[FONT=Arial][SIZE=1][COLOR=blue]

Hey Janneke,

SIW is een organisatie met vrijwilligersprojecten over de hele wereld en ook voor slechts een aantal weken (vanaf 3 weken geloof ik).

Ik ben nooit met de organisatie weg geweest, heb alleen hun website bekeken en gelezen: www.siw.nl

Misschien iets voor jou! Succes!

Groetjes,
Eva

Hola Janneke!

Voor vrijwilligerswerk kan ik je ook de ‘SIW Internationale Vrijwilligersprojecten’ aanraden. Zie www.siw.nl. Deze stichting is niet commercieel en dus niet winstgericht!! Je betaalt daarom alleen de kosten die nodig zijn voor de bemiddeling met een project. Ze bieden projecten aan over de hele wereld, waaronder ook tientallen projecten in Latijns-Amerika. Dit zijn sociale, natuur- en constructieprojecten. Mogelijk vanaf 1 week!

Groetjes, Sterre :slight_smile:

hoi janneke

kijk ook eens op www.niw4u.com

zij zijn een kleine, goeie organisatie die vrijwilligerswerk bieden ook voor een korte periode.

succes
marieke

Ik heb vrijwiligerswerk gedaan in Peru via AMAUTA, ik weet dat het vanaf 4 weken kan, ik heb 2 maanden gewerkt. Echt heel veel mogelijkheden, schrijf ze maar eens. De coordinator heet Liesbeth en zij is Nederlandse! Cusco is een te gekke stad, ik zou zo terugwillen!!!
M.

hoi

wij zijn zelf ook op zoek naar vrijwilligerswerk en wij zijn nu in contact met drie organisaties.

www.joho.nl
wwww.activityinternational.nl
www.travelactive.nl

of kijk eens op de site vrijwilligerswerk.pagina.nl.
Hierop staat echt superveel (zowel binnenland als buitenland) en kan je ook weer doorlinken naar andere pagina’s.

kijk maar eens op deze sites. Misschien heb je er wat aan.

Groetjes Saskia en Esther

oh ja, dat was ik nog vergeten te zeggen. Die drie organisaties bieden ook ontwikkelingswerk aan voor een kortere periode…

Het adres van AMAUTA heb ik voor je opgezocht, is www.amautaspanishschool.org

Hoi Janneke,
Eva en Sterre hebben je al gewezen op SIW, de beste organisatie op dit gebied. Bij deze ik dus ook. Wellicht heb je al eens je licht bij ze opgestoken, maar tis absoluut de beste (en ook nog de goedkoopste, omdat ze niet commercieel zijn). Ik ga zelf in april en november namens ze werken in Peru en Honduras. De meeste projecten bij hen zijn mogelijk vanaf 2 weken. Veel succes!
Bert van Leeuwen

hoi janneke,

Ik woon hier in Peru in de Andes voor onbepaalde tijd en werk bij Incas del peru, een organisatie die o.a. vrijwilligerswerk organiseerd.
je betaald alleen het nodige en er word geen winst op je gemaakt, het geld gaat naar de families waarmee je werkt.
voordeel is ook dat je hier een cursus kunt volgen en aansluitend aan het werk kunt voor korte of lange tijd, vanaf een week en mocht het je niet bevallen of is er een probleem, is de organisatie ter plaatse om je te helpen.

ik weet niet precies wat de kosten zijn,maar kijk op www.incasdelperu.org voor al die info!

succes met alles en schrijf als je vragen hebt!!!

groetjes judith