Gemiddelde reisprijs voor 4 weken met camper touren?

Hoi,

Wij zijn net begonnen met sparen voor een reis naar Nieuw Zeeland, voor 4 weken met een camper (2 persoons) over het noorder en zuidereiland. We kunnen maar een klein bedragje per maand sparen.
Nou is onze vraag eigenlijk: wat ben je gemiddeld een beetje kwijt? Dus alles bij elkaar: tickets, camperhuur, campings, benzine etc om een beetje een idee te krijgen wat we bij elkaar moeten zien te sparen per persoon. Als je bij rondreizen kijkt is dat ongeveer 4000 euro, maar wij willen het meeste toch wel zelf doen omdat ons dat in Indonesie zeer goed bevallen is.

Groetjes Es:zon02::zon02::zon02::zon02:

Ikzelf heb geen camper gehuurd in NZ, dus kan je geen prijzen geven.
Wanneer wil je gaan? Dat heeft ook invloed op de prijs, net zoals het soort camper. Je kan bijvoorbeeld voor wicked vans kiezen ( http://www.wicked-campers.co.nz/ ), kleine campers, basic, of groter en luxer zoals Apollo, en alles wat daar tussen in zit. Plus een verzekering, overtocht.

Voor backpackers wordt meestal € 1000,- per maand aangehouden en dat is basic en goedkoop reizen.

Misschien schat ik het te ruim in, wanneer ik zeg dat je 3000 - 4000 kwijt bent met een camper (all in, dus ook vliegticket) ? Heb echt geen idee.

Iemand anders heeft vast een beter antwoord :wink:

volgens mij is dat wel een redelijke schatting. ik heb elders op dit forum gelezen dat je zo’n 100 euro per dag uit moest trekken.

Ha!

Wij zitten een beetje met dezelfde vraag. Half augustus 2011 komen we aan in Christchurch en pikken daar onze hippie- camper op. Een hele basic camper, echt super! Die is dus al betaald (voor 30 dagen maar 750 euro, omdat we dit in combinatie met ons ticket reserveerden) maar… het is dan wel echt koud in een camper in New Zealand. De temperatuur is dan ongeveer tussen de 8 en 18 graden…! Niet echt ideaal dus, maar… wel buiten het drukke toerisme en dat willen we ook wel heel graag…!

Aansluitend op jouw vraag, Escamp1, zijn er mensen die ervaring hebben met een camperreis in New Zealand en die misschien ook in het winterseizoen zijn geweest. Was het echt koud? En is er nog wel veel te doen?

Bedankt,

WJ

1 like

Hoi,

We gaan inderdaad maar rekening houden met ongeveer 4000 euro, houdt wel in dat we dan pas ergens in 2012/2013 kunnen gaan, maar goed, dat hebben we er allebei wel voor over. Onze reis naar Indonesië hebben we een beetje bijgehouden op waarbenjij.nu, we gaan ons dus o.a. inlezen op deze site. Je kan veel leren en tips opdoen van andere reizigers.

Groetjes Es :zon02::zon02::zon02:

Ja deze vraag word ontzettend veel gesteld op dit forum en toch krijg je meestal niet het antwoord dat je wilt horen, namelijk wat het kost.

Maar het is zo moeilijk te zeggen. Je kunt alleen afgaan van je eigen situatie en die is vaak anders dan de vraagsteller. De één gaat 3 weken en de ander een half jaar. De één onderneemd veel (dure) excurcies en de ander wandeld (gratis) door de natuur. En zo kan ik nog even doorgaan.
Want eerlijk is eerlijk. Je hebt er eigenlijk niets aan om te weten dat keesie 2000,- kwijt was of sjakie 8000,- want als die anders reizen dan jullie kom je nog op een ander bedrag uit.

Mijn tip: Probeer zelf uit te zoeken wat je wilt en wat het kost.Begin met het ticket, want het begint immers met er daadwerkelij te komen. Beslis dan hoe je wilt rondreizen. Want ga je met een camper dan zoek je uit wat de huur kost en wat campings kosten. Ga je met een auto rond dan zoek je die huur uit en wat hotels/Motels/Hostels kosten. Kies je voor openbaar vervoer dan kijk je naar die prijzen en die van verblijf. Zo kom je al tot een behoorlijk goed basisbedrag. Je kunt dan zelf waarschijnlijk wel een aardige schatting maken van wat je aan eten& drinken kwijt bent en wat je evrder wilt ondernemen.

Succes!!

1 like

Wij zijn net terug gekomen van een 8 weekse vakantie Australie met de Hippie camper, en vonden deze helemaal geweldig. Ik weet dat ik vantevoren op het forum heb gekeken over deze camper en er weinig over kon vinden dus bij deze!
Van de vergelijkbare kleine camper vans die we tegen zijn gekomen (wicked, juicy etc…) was de hippie echt het meest praktische en het netst, ook het ophalen/afhandeling is erg professioneel en fijne locaties, want hij is van Apollo.

Dus goede keus en veel plezier!
Gr,
Marieke

1 like