Gelijk verzekerd voor ziektenkosten bij aankomst?

Vrienden van mij zijn onlangs naar New Brunswick geemigreerd.
Ik hoorde vandaag van ze dat er geen (3 maands) overbruggingsperiode meer is mbt je 'health insurance".
Bij inschrijving kregen ze te horen dat ze per direct waren verzekerd.
**De dame van Medicare vertelde dat deze regeling sinds kort voor heel Canada is ingevoerd.
**
Echter, op internet kan ik hier geen info over vinden en staat er nog steeds een periode van 3 maanden die je dus met een andere ziektenkostenverzekering zou moeten dekken.

Is er iemand die dit bericht kan bevestigen? Scheelt nl een hoop geld en geregel.

Rob

Wat ik erover weet en kan vinden is dat de 3-maanden wachttijd nog steeds geldt voor B.C. Ontario, Quebec èn New Brunswick.

Link op ezine hierover:

http://ezinearticles.com/?Canada-Immigration---Health-Coverage-For-New-Immigrants&id=3724372

Als de link niet werkt kun je ook naar www.ezinearticles.com

en bij de zoek functie links op de pagina “Health insurance for immigrants Canada” intoetsen.

Nog vergeten te vermelden: je kunt op ezine on-line vragen stellen aan deskundigen.

Ik heb net het artikel van je eerste link gelezen. Zo is (was?) het ook geregeld voor meerdere provincies (op de site van yu.gov staat ook een zelfde soort text:
“Yukon Health Care Insurance coverage normally becomes effective three months after the date you establish residency in Yukon”).

Volgens Medicare is dit dus inmiddels (en recentelijk) achterhaald.

Beetje duister artikel dat zichzelf als bron noemt. Als het waar is, zou het wel mooi zijn! Het blijft wel belangrijk lijnen kort te houden naar de juiste bronnen. Controleer dit dus direct met de provinciale zorgverzekeraar!

Yukon (voor Rob) zegt niets over een wachtperiode op hun website. Ze geven alleen een telefoonnummer en adres waar je langs kunt voor meer informatie en inschrijving.