geldautomaten jordanië

Hallo Bianca,

Nog even een vraagje over de geldautomaten in Jordanië. Zijn deze in voldoende mate aanwezig in de toeristische gebieden of is het zaak om voldoende JOD op zak te hebben? En kun je bijvoorbeeld bij een tankstation met een creditcard betalen of moet je daar gewoon contant geld hebben. In de reisgids die ik lees, staat dit soort info niet echt heel duidelijk vermeld.
Alvast bedankt voor je reaktie.

Groeten,
Hans

Hallo Hans,

Ik had euro’s bij en heb die gewisseld toen ik aankwam. Ik werd namelijk opgehaald door iemand van het hotel en die heeft mij naar een wisselkantoor gebracht waar ik kon wisselen. En dat ging prima, want bij veel pinautomaten, bleek later, kon ik met mijn pinpas niet terecht. Ik heb in Amman gepind bij een HSBC automaat en dat lukte wel. Deze automaat was toen te vinden bij een hotel aan de 3e cirkel in Upper-Amman, maar ik weet niet of die er nog steeds is (ik spreek over 2010), maar er zijn meer van die automaten in de stad. Omdat Amman mijn uitvalsbasis was, heb ik alleen daar gepind, dus ik weet niet hoe het in de rest van het land is, maar hou die HSBC automaten in de gaten en pin daar als je kan, of wissel bij officiële wisselkantoren.