Hallo allemaal,
Volgende week is het zover dan gaan we 3 weken naar Zuid Afrika, is het handig om vanuit Nederland al Zuid Afrikaans geld mee te nemen of is daar pinnen makkelijk?
Groetjes,
Carin
Hallo allemaal,
Volgende week is het zover dan gaan we 3 weken naar Zuid Afrika, is het handig om vanuit Nederland al Zuid Afrikaans geld mee te nemen of is daar pinnen makkelijk?
Groetjes,
Carin
Hoi Carin,
Je kunt hier op heel veel plaatsen pinnen (let op naam voor geldautomaat: ATM). Gewoon met Nederlandse bankpassen. Let op het Cirrus-teken. Dit kan ook al prima op de luchthaven.
Ook kun je met je Nederlandse bankpas vaak in winkels ook direct pinnen. Nog makkelijker! Zorg er wel voor dat je altijd wat contant bij je hebt voor het geval de pinautomaat niet werkt of er alleen contant wordt geaccepteerd.
Groetjes en alvast een hele fijne vakantie,
Natascha Snelder, www.zazoetravel.com
Pinnen gaat prima hier. Je kunt zelf met je Wereldpas hier in de winkels betalen! Let wel even op dat je, ondanks je limiet bij je eigen bank, niet altijd navenant evenveel kan opnemen.
Met name op de laatste werkdag van de maand (volgende week vrijdag bijv.) staan er lange rijen bij de pin-automaten.
Veel plezier op je vakantie!
Groetjes uit de droge bush,
Corné.
Amukela Game Lodge.
pinnen op vliegveld en klaar is kees.
Hoi Carin,
Zou geen Randjes vanuit NL meenemen. Je kan hier overal pinnen en ook met creditkaart kan je in restaurants en winkels, parken etc. betalen. Benzine contant, of bij de Shell tanken met je NL pinpas.
Veel plezier:zon02:
Hoi Carin,
Mocht je toch iets met je credit card willen of moeten doen, dan is het handig om je pincode van je credit card te weten! In Nederland wordt daar volgens mij veel minder om gevraagd waardoor veel mensen dié code niet uit hun hoofd weten…
Groetjes,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com
Bovendien is pinnen de goedkoopste manier om aan ZAR te komen.
Pinnen tijdens bankuren is aan te raden. Ik weet niet hoe het in andere steden is, maar in Hoedspruit staat er een guard bij de pinautomaten om een oogje in het zeil te houden.
Afhangende van de ATM kan ik tussen de R1.500 en R3.000 per keer opnemen.
Groet,