Visum Jordanië - hoe te betalen?

Binnenkort ga ik op vakantie naar Jordanië. Ik heb gelezen dat ik als Nederlandse een visa on arrival kan krijgen voor 40 JOD.
Weet iemand of ik dit bedrag cash in de lokale currency moet betalen? Of kan ik ook cash betalen met euro’s of betalen met pin/creditcard?
Alvast bedankt!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Geen mogelijkheid om het in NL op de ambassade te regelen al?

Mocht je nog ruimte over hebben, probeer wat dagen naar Dana village te gaan :slight_smile:

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer mobile app

Hi Jeffrey,
Ja in NL op de ambassade regelen kan, maar dan moet ik twee dagen vrijnemen om daarheen te gaan, en ik woon aan de andere kant van het land. Dus dat is niet echt handig!

Zal eens kijken naar Dana Village, nog niet eerder van gehoord. Dank je!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Hallo Linda,
Wat super dat je naar Jordanië komt!
Wat betreft je visum zijn er diverse opties. Vlieg je op Amman of Aqaba? Als je op Aqaba vliegt, krijg je een bij aankomst op de luchthaven gratis een 30 dagen visum. Er geldt ook geen vertreksbelasting voor Aqaba.
Vlieg je op Amman, dan kun je op de luchthaven een 30 dagen visum aanschaffen voor 40 JD. Betaling is geen enkel probleem. Ben je van plan om Petra te bezoeken? Dan zou ik voor vertrek via www.jordanpass.jo een Jordan Pass aanschaffen. Hiermee bespaar je een leuk bedrag op de visum- en entreekosten. Op vertoning van de Jordan Pass wordt op de luchthaven ‘gratis’ een 30 dagen visum in je paspoort gestempeld.
Meer weten over mooie plekken, leuke accommodaties, etc? Mail me gerust. Ik help je graag om je reis onvergetelijk te maken.
Heel veel plezier in Jordanië,
Bianca Abma

Hi Bianca, dank je voor je uitgebreide antwoord! Ik heb al een 2-daagse tour met gids geboekt naar Petra inclusief entree. Dus ik kan geen gebruik maken van de regel mbt het visum. Klopt het dat ik dan thuis van tevoren geld moet wisselen om mijn visum met 40 JD te kunnen betalen?

Daarnaast heb ik nog een vraag. Ik ga in september naar Jordanië, dan kan het nog best warm zijn. Is het ok om als vrouw een tshirt met korte mouwen te dragen? Of is het beter om de armen volledig te bedekken?
Alweer bedankt!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Hoi Linda,

ik zal je een eindje op weg helpen met info over Dana.

Dana is een natuurreservaat en het is een vallei die van een hoogte van 1500 meter van het Quadesiyya plateau naar het laagliggende woestijngebied van Wadi Araba loopt. De wadi wordt geflankeerd door rode zandstenen kliffen en herbergt vier verschillende ecosystemen. Voor natuurliefhebbers een prachtig gebied om al wandelend te verkennen!

De volgende video kwam vanochtend voorbij op Twitter. Een interessante kijk op de Dana Vallei met 3D beelden en veel achtergrondinfo: https://youtu.be/r-x5R6hTwVk
Als je een mooie plek zoekt om daar te overnachten dan kun je hier kijken https://www.facebook.com/WadiDana Vanuit de geitenharen tent of stenen lodge heb je een prachtig uitzicht over de Dana Vallei.

Ik heb nog een paar foto’s voor je om een indruk te krijgen van het gebied!

Warme groeten,
Jolanda
B&B Petra Fig Tree Villa
Wadi Musa|Petra, Jordanië

Hallo Linda,
Op Amman airport is een ATM waar je dinars kunt pinnen. Voor het geval een ATM niet werkt, neem ik altijd voldoende euro’s mee. Wel zonde dat je de Jordan Pass niet kunt gebruiken. Dat scheelt zoveel geld. Kun je dit niet alsnog regelen? Ik zou het zeker vragen. Voor de organiserende partij zou het toch niet uit moeten maken of jij of zij het entreeticket regelen…
In september kan het inderdaad nog lekker warm zijn. Een t-shirt met korte mouwen kan dan heerlijk zijn, en dat is ook prima. Hoewel het met de sterke zon ook heerlijk kan zijn om iets wijds met lange mouwen te dragen. Heb je t-shirts met diepere decolletés dan zou ik daar een sjaaltje op dragen. Zo trek je een stuk minder aandacht.
Hartelijke groeten,
Bianca Abma

@Jolanda, bedankt voor je toelichting! Ik heb inmiddels de route compleet, heb helaas geen tijd voor Dana. Toch thx voor je moeite!

@Bianca, dank je voor het beantwoorden van mijn vragen, hier kan ik zeker iets mee!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Hallo Bianca
We zouden graag met onze volwassen kinderen een 8 tal dagen jordanie aandoen in juli 2018 5 volwassen in totaal
Heel wat organisatie bieden afgewerkte reizen aan maar ik zou graag met privewagen en gids Amman, dode zee Petra en wadirum met overnachting in tent en nog 2tal dagen aqaba bezoeken
Hoe kan ik een auto ‘et gids boeken, heb je interessante verblijven aan te raden ( liefst met zwembad)
Bedankt voor uw antwoord

Hallo. Wat fijn dat je in 2018 Jordanië gaat bezoeken! In Aqaba zijn er tal van hotels te vinden die aan een keten verbonden zijn, bijv het Movenpick, die ook een zwembad hebben. Voor Amman geldt eigenlijk hetzelfde, hoewel die dan voornamelijk in upper-Amman gelegen zijn en je dus per taxi of huurauto naar downtown-Amman zal moeten afreizen. Idem geldt voor de Dode Zee, ook daar ketenhotels met zwembad, al of niet met het zoute water van de Dode Zee gevuld. Kortom: er is veel keus, voornamelijk hotels die bij een grote keten zijn aangesloten.

Hallo Lolalita,
Omdat jullie met 5 personen zijn loont het om een grotere auto te huren die plaats biedt voor jullie allemaal. Een chauffeur is niet nodig. Zelf rijden is prima te doen. Een auto met gids kun je niet huren of je moet een chauffeur en gids huren. Degene die je rijdt mag namelijk niet gidsen.
Wat betreft accommodaties, ik ben geen voorstander van verblijf in de hotels van de bekende grote ketens omdat van het daar bestede geld erg weinig bij de lokale bevolking terecht komt. Verder is Jordanië is het op een na waterarmste land ter wereld. Dat wetende is het beter om hotels met zwembaden niet te stimuleren en te kiezen voor een lokaal hotel zonder zwembad aan zee, en dan lekker de zee in te gaan.
Wil je op-maat tips voor hotels? Kom dan even buurten op de vakantiebeurs. Ik sta in hal 3 op de stand van Treasury Travel. Kom je daar niet, laat met dat dan weten. Ik kan hier ook wat algemene opties benoemen.
Hartelijke groeten,
Bianca Abma