over twee weken ga ik met een aantal vrienden naar Djerba. wij vroegen ons een aantal dingen af wat betreft de geldzaken. wij weten inmiddels dat je geld kunt pinnen in Houmt souk en die andere grote plaats (naam ff kwijt, maar was het hammamet?) en in het hotel dar djerba. klopt deze info? is dat hotel makkelijk te vinden? of is het wellicht ook mogelijk in je hotel ter plaatse travellercheques te wisselen?? of is het wijsheid Euro’s mee te nemen en daar te wisselen? kan dit ook alleen in hotel dar djerba of ook in andere hotels?
Het zijn een hoop vragen, maar je bent soms wat aan het ‘filosoferen’ op een zaterdagavond.
Je kunt inderdaad geld pinnen in Houmt Souk en in Midoun. Ook kun je pinnen in Hotel Dar Djerba, dat ligt vlak bij de vuurtoren en is makkelijk te vinden. Verder weet ik dat Hotel Hasdrubal ook een pinautomaat heeft en als ik het helemaal goed heb ook Hotel Djerba Beach. Je kunt cheques wisselen in bijna ieder hotel evenals contant geld. Ik zelf heb altijd wat Euro’s bij me die ik om wissel zodra ik het hotel binnenkom, dit omdat je geen geld mag invoeren en daar dan helemaal zonder iets staat, en het eerste wat ik daar wil is iets drinken. vandaar dus dat snelle wisselen, maar dat kun je natuurlijk ook met een cheque doen. Het maakt in de kosten niets uit of je geld wisselt in een hotel of bij een bank. Bewaar echter wel goed de bonnen, want als je bij het naar huis gaan een deel weer moet omwisselen in euro’s heb die bonnen nodig. Terug wisselen kun je op het vliegveld. Hopelijk heb je zo voldoende informatie, en anders mail je maar even.
Bedankt voor je reactie. wij gaan naar hotel iberostart djerba beach, dus als ik het goed begrijp kan ik pinnen in ons hotel. maar begrijp ik wat betreft geld invoeren nu goed dat je geen cent (tunesisch dan) mag meenemen? wat betreft geld uitvoeren was ik op de hoogte, maar het invoeren is voor mij onbekend.
groetjes
p.s. ik kom nog wel langs chatten, want wil nog meer weten over Djerba. ik heb zo’n zin om te gaan.
Dat klopt, je mag geen Tunesisch geld in of uitvoeren. Niet dat daar erg streng op gelet wordt, maar ze kunnen steekproeven nemen. Ik zal ook nog even voor je navragen of je in jouw Hotel kan pinnen, ook dat laat ik hier wel even weten. En nu we het toch over pinnen hebben. schrik niet als de pinautomaat aangeeft dat je geen geld kan opnemen, dat betekent niet dat je niets op je rekening hebt staan maar gewoon dat de geldautomaat leeg is. Geen paniek dus, gewoon even iets gaan drinken of zo en na een kwartiertje opnieuw proberen, dan is het meestal wel weer aangevuld. Ik zie je nog wel op de chat bij de Djerba Groep, en anders mail maar even.
ER zijn verschillende mogelijkheden om te betalen.Allereerst denk aan een vast budget wat je gewoon in euro’s meeneemt.Verder kan je makkelijk overal pinnen zeker in het toeristisch gedeelte en als derde mogelijkheid kan je een creditcard gebruiken.
Zowel de eerste als de laatste mogelijkheid heeft onze voorkeur.Wij hebben ooit een leren broekriem gekocht met daarin een lange rits in de binnenkant…Deze manier om geld mee te nemen is een van de veiligste.Je draagt het als een gewone broekriem en niemand ziet het verschil.Je koopt deze riemen in een goede tassen zaak.De aanschaf is prijzig maar als je weet dat wij al minstens tien jaar op deze manier reizen en het behoorloijk veilig is kan je begrijpen dat wij hier voorkeur aangeven.Je kan in elk hotel wisselen en je houd je budget uitgave onder controle.Verder gebruiken wij in hoge uitzondering(voor hele dure uitgaven) een creditcard.Wissel niet tegelijk alles maar steeds in de voor jou gewenste hoeveelheden.Ga de riem natuurlijk niet bij de bali van het hotel openen.Maar neem de gewenste hoeveelheid geld eruit voor dat je je kamer verlaat.Wil je een keer luchtig gekleed weg dan kan je de riem in je afgesloten koffer op de kamer laten.
Succes
1 TD bestaat uit 1000 Millimes, er zijn muntjes van 5, 10, 20 50 en 100 Millimes en munten van een 0.5. 1 en 5 Dinar.
Bankbiljetten heb je van 5, 10, 20 en 30 Dinar.
Bedankt voor de informatie, zoals je weet gaan wij over ruim een week, dus de koers zal wel ongeveer hetzelfde zijn.
Dat heeft ons weer tijd gespaard met het uitzoeken ervan!
Dus nu hebben we meer tijd om te chatten op de Djerba groep!
Nog zo’n vraagje: wij gaan in augustus naar het da Vincii Eden Star. Is daar in het hotel mogelijkheid om te pinnen? Heb niet veel zin om met een hele hoop cash op de luchthaven rond te lopen…
Ik weet niet of je in Eden Star kunt pinnen, maar in ieder geval is er altijd een pinautomaat in de buurt. Neem een klein bedrag aan euro’s mee zodat je niet meteen op zoek hoeft te gaan naar een pinautomaat, je kunt geld wisselen in ieder hotel aan de receptie en ze berekenen dezelfde koers als de banken.
Ben net terug van de Vincci Eden Star in Zarzis, en je kan inderdaad pinnen! Je hebt een automaat binnen én één aan de ingang. bovendien kan je zo ongeveer 24u/24 geld wisselen, want de receptie is altijd open.
Er is een pinautomaat aanwezig, twee zelfs,… op de luchthaven, direct wanneer je uit de deuren komt in de hal waar de hostessen staan te wachten.
Meestal denkt niemand aan pinnen, maar daar is de eerste mogelijkheid!