Een weekje Djerba: hoeveel geld en hoe?

Hoi,

volgende week vertrekken we voor een week Djerba.
Nu hebben we gelezen dat hier de Tunesische Dinar de nationale munt is en dat je deze niet mag importeren naar of exporteren van Djerba…

Enige mogelijkheid is dus Euro’s meenemen of ginds geld afhalen.

Een eerste algemene vraag is hoeveel geld je ginds “opdoet”… Kom je tijdens zo een vakantie met 50, 100, 500, … euro toe? Uiteraard is dit verschillend van persoon tot persoon, maar een algemene richtlijn moet toch mogelijk zijn?

Ten tweede stelt zich dus het probleem van dit geld ginds ter beschikking hebben.
Neem je alle euro’s cash mee? Dat lijkt me niet veilig (wanneer het bedrag vrij hoog ligt…)
Of gebruik je je bankkaart? Kan je dan met Maestro betalen of moet je een Mastercard hebben?
Indien je ginds geld afhaalt, wat zijn dan de kosten?

Veel vragen inderdaad, maar noodzakelijk voor een zorgeloze vakantie :smiley:

bedankt alvast!!!

bijna 100 maal gelezen en niemand die een idee heeft? :s

Hoi Babbelu

Ik weet niet precies hoeveel de dinar op dit moment is maar het is bijna het dubbele van de euro. Het leven in Tunesie is niet duur. Ik ben nog nooit op Djerba geweest maar denk dat het daar het zelfde is als in Sousse.

Je kan gewoon pinnen wat je nodig hebt. Of contant geld wisselen in het hotel of bij een bank. Als je pint moet je soms transactie kosten betalen. Dat ligt er aan bij welke bank je bent. De ABN-AMRO rekent €2,25 per transactie. Als je een wereldpas hebt kun je gewoon pinnen daar. Vraag het anders even na bij je bank.

Wij nemen altijd een deel contant mee en pinnen de rest. Ik weet niet of je all. incl. bent of alles wat je eet nog moet betalen dus kan niet zo zeggen hoeveel je nodit hebt. Dat ligt er ook aan wat je verder allemaal wil doen.

Fijne vakantie!