Geld meenemen?

Hey allemaal,

Ik vertrek binnenkort naar Sousse. Nu heb ik al veel gelezen en gehoord over Tunesië en heb ik eigenlijk nog maar één concrete vraag; geld. Je mag geen dinars in en uit voeren. Sommige mensen geven mij de tip mee om het bedrag dat ik wil op doen mee te nemen in euro’s… maar dat is dus wel veel geld natuurlijk voor een gezin met 3 kinderen. Vandaar had ik even jullie mening gevraagd.
Alvast bedankt!
Sven

Hallo Sven,

De in- en uitvoer van** Dinars** (TD) is verboden. Je kunt** Euro’s** wisselen bij aankomst op het vliegveld, bij banken en in de hotels. Ook kan men overal in Tunesie pinnen, dit geldt tevens voor de meeste vliegvelden. Niet in alle hotels kan worden gepind. In Tunesie geldt de officiële dagkoers. Euro’s en andere valuta worden geaccepteerd evenals Eurocheques, Travellercheques.

De Tunesische munteenheid is de Tunesische Dinar.
1 TD is ± € 0,52 waard. De Tunesische Dinar is onder te verdelen in 1000 Millimes. Er zijn muntjes van 5, 10, 20, 50 en 100 Millimes. Dan heb je munten van een halve, één en 5 Dinar. Bankbiljetten zijn er van 10, 20, 30 en 50 Dinar. Tel het geld dat je krijgt altijd direct na in het bijzijn van de bankemployé !

Pinnen is tegenwoordig ook mogelijk in de grotere toeristische plaatsen. Houd er echter rekening dat sommige automaten uw pasje niet accepteren (Cirrus wordt minder geaccepteerd als Mastercard). In veel hotels en restaurants kan ook betaald worden met creditcards (Eurocard/Visa).

Op vertoon van de wisselbonnen kan men** overgebleven dinars bij een bank op het vliegveld terugwisselen.
Je mag maximaal 30% van de
wisselbonnen** in Euro’s terugwisselen, met een maximum van 100 dinars. Het is daarom verstandig om de wisselbonnen goed te bewaren.

Let op: Probeer zo min mogelijk Dinars over te houden, de koers die je op het vliegveld terugkrijgt is een lage koers. Neem daarom nog altijd wat 10 of 20 Euro-biljetten mee, zodat je eventueel de laatste dag ook nog wat Euro’s voor Dinars kunt wisselen in je hotel.

Fijne vakantie ! :vak02:

Groetjes,
Pittie

Hey Pittie,
bedankt voor de nuttige info. ik heb nu ook je site ontdekt… prachtig! Mercikes voor alle informatie! Ik stuur zeker foto’s door naar je site!
Groetjes
Sven