Hoe Zit Dat Met Geld?

Hoe gaat dat met geld kan ik wisselen op straat of kan in in Mahdia gewoon pinnen of is het handiger als ik op het vliegveld al ga wisselen.
Kan ik ook hier geld halen voor tunesie?

Groetjes Dayen

In iedere plaats en stad in Tunesie kun je pinnen, behalve in de hele kleine dorpen.
Verder kun je in ieder hotel geld en cheques omwisselen tegen dezelfde koers als de banken.
Bewaar goed de bewijzen daarvan die heb je n.l. weer nodig als je bij vertrek nog geld terug wil wisselen.
Mocht je Dinars over hebben dan kun je die op het vliegveld weer om wisselen in Euro’s.
Het is verboden om Dinars in of uit te voeren dus het heeft weinig zin om dat al in Nederland te doen.

Je kunt met een creditcard overal pinnen (visa, mastercard e.d). Heb je die niet dan ben je met cirrus of maestro aangewezen op een of twee banken in de steden (onder meer BIAT bank). Bij de andere banken kun je daar niet mee pinnnen. Het handigst is dus een creditcard mee te nemen.
groet bibi

hey dayen!! wij wisselden ons geld gewoon in het hotel. k weet eigl ni meer of je in mahdia ergens kon pinnen :unsure: , was nogal een redelijk “primitief” dorpje.