Geld wisselen op vliegveld + eerste nacht in Havana

Hallo!

Eind deze maand vertrek ik voor 16 dagen naar Cuba. Ik heb al begrepen dat ik véél euro’s moet meenemen, en deze daar kan wisselen. We komen om 22:00 uur aan op Havana. Heeft iemand een idee of we zo laat nog geld kunnen wisselen daar?

En een tweede vraag: we willen onze eerste nachten accommodatie al boeken. Het liefst in een casa particular. Ik heb Casa Greenhouse in Havana Vieja gemaild. Ik kreeg een mail terug dat ze gingen kijken wat de mogelijkheden waren. Maar heb sindsdien niks meer gehoord, ook niet na herhaalde mails van mijn kant. Weet iemand een leuke casa particular in Havana die ik nu al kan boeken? Die dus goed te contacten is via e-mail? En anders een goedkoop hotel?

Groetjes,
Eefje

Hoi Eefje,

Wat een mooi vooruitzicht!
Zover ik weet is er een CADECA op het vliegveld die altijd open is zolang er vluchten vertrekken of aankomen. Wisselen moet dus geen probleem zijn.
Ik heb wel een paar casas particulares in Havana voor je. Bij twee daarvan staan e-mailadressen. Wij zijn groot voorstander van het verblijven in casa’s tijdens je reis door Cuba. Echter, in Havana vonden wij Hotel Inglaterra ook wel echt een aanrader. Niet vanwege het eten of de prachtige kamers ofzo, maar gewoon vanwege de centrale ligging.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Als je nog andere vragen hebt, stel ze hier dan gerust!

Geweldig, dankjewel!! :slight_smile: