Over enige tijd zit ik in Kenia, nabij Bamburi beach om precies te zijn. Waar kan ik voor de beste prijs geld wisselen? Ik ben al op vele plekken in de wereld geweest en het jammere is dat ik tot nu toe hooguit 4 dagen voor vertrek de beste wisselkoersen heb gehad. Op zich niet erg want ik heb het ingecalculeerd maar ik besteed dat geld eigenlijk liever aan de plaatselijke bevolking dan aan een dure bank
Een heel goed antwoord kan ik je niet geven ,maar bij aankomst op het vliegveld is na de inklaring
gelijk een pleintje waar de taxi mensen hangen en wat winkeltjes daar zie je gelijk wisselkantoortjes .
Als je een grapje maakt door er tussen in te gaan staan en wie het meeste geeft scheelt dat een cent of zo.
Maar ik had niet de indruk dat ik te weinig kreeg omdat bij zwarte handelaren in de stad ik hetzelfde bedrag kreeg.
(ik wilde even vergelijken).
Dit in tegenstelling tot de Taxi die moet je daar gewoon niet nemen ,even verder op is een koffie tentje en als je daar gaat zitten scheelt het gelijk een tientje op een rit.
Vlakbij Bambury beach is de beste wisselkoers te krijgen bij de drankgelegenheid “cheers”, lokaal wordt dat bora bora genoemd.
Net naast die eet en drankgelegenheid zijn veel kleine shops en ook enkele internetcafes, je kan de wisselagenten zelfs tegen elkaar uitspelen ,zeg gewoon wat de andere biedt.
Als je Bamburi beach buitenkomt ga je (of neem de matatu) richting Barclays bank en nog zo een 500 m verder is het.
Je kan ook lekker eten en drinken in Cheers voor een 6 eurotjes .De baas is een Duitser en weet wat Europeanen lusten.(dat zullen een paar mensen niet graag lezen , sorry maar hij geeft wel werk aan lokale mensen)
er zijn genoeg Forex kantoortjes waar je prima kan wisselen
de koers is nu dacht ik ongeveer 116 kes is iets zakkende
maar half jaar terug was het ongeveer 100 op het dieptepunt