Iemand op de hoogte of er geld gepind kan worden in Amed en in Kubutambahan (of eventueel Lovina)?
Hoe lossen jullie het op als je lang op plaatsen verblijft waar geen geld gepind kan worden?
Genoeg cash geld (IDR)voorzien? Of kunnen Euro’s makkelijk gebruikt/gewisseld worden in het binnenland of op kleinere plaatsen waar geen pinautomaat is?
In zowel Lovina als Amed kun je pinnen, even googlen naar ATM in bijv Amed en je ziet zo waar ze zijn, In het centrum van Lovina zit er sowieso 1 en in Amed zijn er zeker 3,
Euro´s meenemen is niet echt nodig, meestal neem ik wel wat mee maar nog nooit nodig gehad.
Niet specifiek over Noord-Bali (dat heeft graatje ook al duidelijk uitgelegd), maar over het meenemen van euro’s. Dat lijkt mij ook nergens voor nodig. Ik zou alleen altijd zorgen dat je geld ter beschikking hebt op twee verschillende plekken (bijvoorbeeld: pinpas bij je in je portemonnee, creditcard in de koffer in het hotel), zodat je nooit allebei tegelijk kwijt raakt. Op die manier kun je natuurlijk ook euro’s meenemen, om iets achter de hand te houden voor als je je pinpas kwijt bent, maar in principe (als je een pinpas en creditcard hebt) niet nodig.
Als je naar plaatsen gaat waarvan je weet dat er been ATM is dan moet je idd. goed vooruit plannen met je geld. Er is een maximum opname uit zo’n ATM, dus als je meer nodig hebt als de max. opname dan moet je de dagen ervoor ‘sparen’.
Wij nemen wel altijd wat euro’s mee voor je weet maar nooit. Meestal niet nodig, op een keer op Gili Meno na, toen bleven we langer dan verwacht en konden we gelukkig onze euro’s ergens op het eiland bij het haventje inwisselen. Slechte koers natuurlijk maar ja. Anders hadden we met de boot naar Gili Trawangan gemoeten (daar is wel een ATM) en daar hadden we geen trek in.