Geld inzamelen voor vrijwilligersproject

Dag zuid-amerika liefhebbers!

Ik ben van plan om vanaf november 2008 tot mei 2009 naar zuid-amerika te vertrekken; mijn reisplan bestaat er uit om eerst argentinie en chili aan te doen, door te reizen naar Brazilie en te eindigen in Bolivia.

Graag wil ik ook vrijwilligerswerk doen en dit ook vooral zinvol te laten zijn: het plan was dus om in Bolivia, wanneer ik hopelijk een aardig woordje spaans spreek inmiddels, vrijwilligerswerk te gaan doen. Nu vond ik het zelf wel een mooi plan, aangezien het organiseren bij mij er wel in zit, om een aantal mooie ideeeen uit te werken om geld in te zamelen voor een project in Bolivia.
Zo zit een benefiet-feest, voorlichting op middelbare scholen en een soort sponsorloop oid in de planning.

Maar voordat ik geld in kan gaan zamelen, moet er wel een goed doel zijn, liefst waar ik zelf ook aan mee kan helpen. Mijn vraag is dus aan degene met meer ervaring met vrijwilligerswerk in Bolivia, of er een project is waarbij het zeer zinvol is dat er geld en andere middelen ingestoken worden. Bijvoorbeeld een net opgezet tehuis in een probleemgebied met nog weinig geld om dit goed op te zetten, of ambitieuze bolivianen die iets op willen zetten maar hier het geld niet voor hebben?

Afhankelijk van de behoefte, proberen wij meerdere inzamelingsacties te houden. Tot nu toe denken we zo’n 1000 a 2000 euro op te halen.

Alvast bedankt!!
Groetjes, Amber