Moet je, als je een retourticket hebt met retourdatum erop, ook je geld laten zien dus bewijzen dat je zelf geld heb voor de vakantie? Ik zie dit wel eens op t.v. namelijk, of geldt dit alleen als je een werkvisum hebt i.p.v. een toeristen visum???
Volgens mij geldt dat bij een toeristenvisum niet. Ik bedoel, je hoeft toch niet te kunnen aantonen wat er op je bankrekening of Visa Card staat.
Er worden wel eens mensen uitgepikt bij de douane, maar die zien er dan op voorhand al heel erg armoedig uit.
Wij hebben er nooit problemen mee gehad (8 keer het land in gekomen) en zijn ook nooit ergens naar gevraagd. En we hadden altijd een visum voor 6 maanden of een jaar.
Maar wellicht hebben anderen andere ervaringen?
Vorig jaar had ik een retourvlucht Amsterdam - Melbourne - Amsterdam met toeristenvisum, en mijn financiele situatie is niet gecheckt.
Nooit problemen gehad bij binnenkomst (6x) op een toeristenvisum. Het overgebleven geld van de vorige reis werd weer meegenomen voor de volgende reis. Hooguit dat we vlak voor de terugvlucht nog iets uit de flappentap haalden als de portemonnai bijna leeg was en we nog iets op het vliegveld wilden kopen. Overigens kon dit kopen ook met de creditcard.
Het kan dat je eruit gepikt word. Maar ze weten heel goed wie er verdacht is. Het heeft ook met je gedrag en uiterlijk te maken. Verder heeft iemand die alleen reist meer kans eruit te worden gehaald dan dat je samen reist.
Wij zijn nu 3 x naar Australie geweest en nooit is er gevraagd hoeveel geld we hadden.
Geef wel alle dingen, waarvan je niet zeker bent dat ze Australie in mogen, aan! Doe je dit niet en ze worden gevonden, dan kan je dat duur komen te staan.
Dank je wel voor je bericht…geldt dit ook voor parfum? ik wil een fles parfum als kadootje meenemen voor iemand…
Dat weet ik niet, kijk eens op internet. In elk geval: altijd aangeven op het formulier dat je in het vliegtuig krijgt. Ik denk dat parfum geen probleem is, maar toch even checken!