Wij vertrekken binnen een maand richting Argentinië, Chili en Bolivië.
We gaan met de bus van Salta naar San Pedro de Atacama en willen daarna een tour doen over de zoutvlakte om te eindigen in Uyuni.
Kan er ondertussen gemakkelijk geld worden afgehaald in san pedro of nemen we best toch nog cash geld mee? En Zo ja dollars of euro’s?
Wie kan er een ook een goed reisbureau aanraden voor de tour over de zoudvlakte naar Uyuni. Ik lees alleen negatieve commentaren.
In San Pedro is een pinautomaat, maar heb gelezen dat deze weleens leeg is.
Ik heb zelf altijd us $ bij me als “emergency cash”. Zijn tig bureautjes daar waar je kunt wisselen. Weet niet hoe gunstig de koers is. Ik heb daar mijn laatste pesos gewisseld voor bolivianos en had een slechte koers.
De uyuni tour heb ik met world white travel gedaan. Beviel goed! Vrienden van me hebben die ook gedaan, maar kregen onderweg pech. Kan denk ik met elk bedrijf gebeuren. Werd goed opgelost overigens.
Bedankt voor je antwoordje. Ik heb nog een paar vraagjes:
Moeten dit speciaal dollars zijn of zijn euro’s ook goed?
Kan je in Bolivië ook betalen met euro’s of dollars of enkel met Bolivianos?
In SP kun je geloof ik ook euros wisselen maar ik had dollars mee omdat ik de hele wereld over ging en dat overal kon wisselen. Neem dollars mee naar Argentinië voor de blue market! En dan kun je wat achter de hand houden