Geen vaccinatie tegen Hepatitis A mogelijk. Wat doen?

Hi Hi,

Ik ga febr/maart voor 4 weken naar India en ben nu bezig met de vaccinaties.
Ik woon lange perioden van het jaar in Frankrijk en was dan ook vandaag hier bij mijn huisarts.
DTP moet gedaan worden bij mij en natuurlijk Hepatitis A.

Nu ga je in Frankrijk met het recept naar de farmacie en koop je wat op het recept staat en daarna weer na de arts.
De apotheker heeft uitgelegd dat er in FR op dit moment** geen Hepatitis A vaccinatie ampullen beschikbaar zijn** tenminste niet in farmacies. Dat komt
doordat op vaccinaties quota zijn en die zijn nu even overschreden.** Ook in ziekenhuizen die ik gebeld heb is geen Hepatitis A vaccinatie meer te krijgen** op dit moment.:angry::angry:

Dat is bijna niet te geloven. Ik weet het. Soms denk ik ik zit in Afrika.:

Hoe hoog is het risico zonder Hepatitis A vaccinatie naar India te gaan. Heeft iemand mss een idee hoe ik toch noch aan een vloeistof Hepatitis A kan komen? :nadenken:

Hoi hoi,

Bloedlink zou ik zeggen. Door het water​ daar, zelfs het gekookte en gefilterde flessenwater dat je koopt, loop je enig risico.

Het is nog bij vertrek, of zelfs na aankomst in India, in te halen. Tekst van website

“De ziekte hepatitis A zelf heeft een incubatietijd van twee tot vier weken. Het duurt dus minimaal twee weken voordat je ziek wordt vanaf het moment dat je geïnfecteerd bent met het hepatitis A virus. Dit is de reden dat je de de inentingen nog op de dag van vertrek kunt halen. Het duurt weliswaar een paar weken voor je beschermd bent, maar het duurt nog langer voordat je ziek wordt. Tegen de tijd dat je ziekteverschijnselen zou krijgen heeft je lichaam al afweer opgebouwd en wordt je niet of veel minder ziek.”

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

In Nederland is nog Havrix en Vaqta Adult verkrijgbaar.
Heb je familie of vrienden hier die het met het door jou opgestuurde recept bij een apotheek zouden kunnen bestellen/ophalen?

1 like

Bedankt Froja voor je reactie.
Wij hebben idd contacten in NL. Maar het probleem is dat de vloeistof koud bewaard moet worden ook tijdens het transpoort.
Dus op zich een goede idee maar helaas niet te realiseren.

Ja Eric het is bijna niet te geloven. Vandaag ziekenhuizen en Centre de Vaccination gebeld. Tot nu toe negatieve antwoorden gekregen. Ik blijf het proberen.

Je kan het in een piepschuimdoos met een koelelement vervoeren.
Of een Frio-(insuline)koeltas aanschaffen voor vervoer, blijft tot 45uur koel.

Het is gelukt! Vandaag bijna 100 km gereden naar een farmacie voor Vaqta Adult.
Bedankt nogmaals voor het meedenken.
De volgende optie was idd de piepschuimdoos geweest, Froja. Maar nu gelukkig niet meer nodig.