Hepatitis A vaccinatie verplicht?

Hoi,

Wij gaan a.s. Donderdag naar China voor een maand, en ik vroeg me af of de Hepatitis A vaccinatie verplicht is om het land in te komen?

Het probleem is namelijk, dat mijn vrouw deze vaccinatie al heeft gekregen aantal jaren geleden, en al beschermd is daarvoor (was levenslange beschermingsprik), alleen heeft ze geen stempel en bewijs hiervan in haar vaccinatieboekje, is dit een probleem om het land in te komen?
:chin:

voor zover ik weet wordt dat nergens gecontroleerd aan de grens? ik weet niet of er nu het een en ander aangescherpt is ivm de mexicaanse griep. ik vraag me zo ie zo af of vaccinaties verplicht zijn?

Hallo…Ik zou gewoon een nieuwe halen want wij hadden er 6 jaar geleden ook een gekregen maar die was ook maar een jaar geldig…
En als je nog weet waar ze hem heeft gekregen …vraag je gewoon of het nog in de comp staat…je moet maar geen risk nemen…
Gr Jos

Die van een jaar geldig zijn Gammaglobuline.

De ‘onbeperkte’ heet Havrix, en moet je na een jaar herhalen waarna ie inderdaad bijna levenslang (15 á 25 jaar) geldig is.
Dus even checken wat ze heeft. Controle aan de grens hierop is er niet, Hepatitis wordt niet via hoesten ofzo overgedragen…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Je hebt je vaccinatieboekje pas nodig als je ziek wordt en naar een dokter of ziekenhuis moet. Als je zeker weet dat ze nog beschermd is tegen hep. A zal het dus wel goed zitten.

Als je ook nog weet waar de inenting gebeurd is, heb je kans dat het nog in de computer staat. Kun je alsnog die stempel halen.

edit: oh laat maar hij is al weg. :smiley: