Vaccinaties China

Hey allemaal,

Ik vroeg me af hoelang van te voren ik mijn vaccinaties moet nemen voordat ik vertrek naar China voor 3.5 week (Shanghai/Beijing).

Als goed is moet ik DTP, buiktyfus, gele koorts en hepatitis A en B…
Ben verplan deze week ze te nemen maar ben ik nog wel op tijd? Ik vertel over 3 weken al.

Even wat geGoogled, GGD Flevoland (die stond toevallig bovenaan) geeft wat duidelijke adviezen. Zij hebben het over 6 weken, maar beter laat dan niet.

Bij mijn eerste reis naar China ben ik nog de week voor vertrek bij de GGD geweest, heb toen in ieder geval geen preek gekregen, en heb aan die reis in ieder geval ook niks overgehouden…

Drie weken, dat zal misschien krap aan nog net kunnen, je hebt wat herhalingsprikken nodig en ik weet niet meer hoeveel tijd daar tussen zat. Ga zo snel mogelijk naar een GGD of andere vaccinatiekliniek om je te laten informeren, wie weet kan het nog allemaal net binnen de tijd.

Herhalingsprikken? Ik kreeg drie of vier prikken en was good to go. Het jaar erop heb ik ze dan wel alsnog gehaald (wederom een paar dagen voor vertrek, hoe was dat spreekwoord van die ezel en een steen ook alweer?), maar dat was alleen maar er [SIZE=2]de komende zoveel jaar vanaf te zijn.

[/SIZE]

Ik geloof dat je er voor Hepatitis A sowieso 2 nodig hebt, maar nogmaals: informeer dat maar bij de arts, die weet er alles van. Het hangt er ook vanaf wat je in het verleden al gehad hebt.

Overigens is gele koorts bij mijn weten niet nodig, tenzij je uit een gele koorts land komt.

Okie thanks allemaal, heb afspraak bij GGD, 2 weken van te voren blijkt nog zelfs genoeg te zijn;)