Geëmigreerd naar Hongarije

Ik ben Centina Spijksma en ik ben samen met mijn echtgenoot sinds januari 2010 geëmigreerd naar Hongarije. We hebben het ontzettend naar onze zin in dit land.
Onze ervaring willen we graag met anderen delen.

He Centina,
Leuk om te horen!
Waar wonen jullie? En waarom zijn jullie gegaan?

Groetjes
Sandra

Hallo Centina,

graag had ik meer info gehad.

Loop ook met plannen rond om naar HU te trekken.

Mvg
Tinerex

Hallo Sandra,

Leuk dat je reageert. Wij wonen in Kunszállás, dat is vlakbij Kecskemét. Wij zijn geëmigreerd omdat we sinds de aankoop van ons vakantiehuis in 2003 steeds meer van het land zijn gaan houden.
We wonen even bij het dorp midden in de natuur. Het leven hier in combinatie met het heerlijke klimaat en de vriendelijke mensen gaf de doorslag om ons hier definitief te vestigen.
In januari 2010 hebben we ons hier definitief gevestigd en we hebben nog geen moment spijt gehad van deze stap.

Wonen jullie ook permanent in Hongarije?

Groetjes, Centina

Hallo Tinerex,

Wat wil je weten? Belangrijk is om te weten of je werk zoekt, of dat je inkomsten hebt uit Nederland, bijvoorbeeld een uitkering in de vorm van AOW of pensioen.

Groetjes, Centina

Beste Centina,
mijn Skype is : tinerex
Kunnen we daar chatten ??

Mvg

Hallo Centina,

Ja wij wonen sinds 2007 voor vast in Hongarije, nooit een moment spijt gehad!! Wat een heerlijk land! Je geeft zelf de voordelen al aan.
We hebben het zelfs voor elkaar gekregen om ons inkomen te verdienen met de oude boerderijen die we opgeknapt hebben en nu verhuren voor vakantieverhuur.
gelukkig lukt dat nog steeds.

Wij wonen in het Zuid-West tussen Pécs en de Kroatische grens (Barcs).

groetjes,
Sandra

Tinerex, we kunnen eventueel wel chatten, maar ik wil graag eerst wat meer van je weten. Wat is je achtergrond en wat beweegt je om naar Hongarije te gaan? Sorry voor de wat late reactie. Groet, Centina

Hallo Sandra,

Sorry voor de wat late reactie. Ik heb je site bekeken. Prachtig! Jullie hebben het goed voor elkaar. De huizen zien er heel mooi uit. Goed om te lezen dat het lukt met de verhuur. Zelf verhuren we sinds 2009 ook 2 vakantiehuizen op het naastgelegen terrein. We zijn tot nu toe tevreden met de verhuur. Met name in het hoogseizoen scoren we goed, ook mede dankzij het zwembad. We hebben een site bij Micazu (zoek op Erzsébet en Nagymama tanya in de regio Bacs Kiskun) en we verhuren via Hungariahuizen, Vakantiehuizen in Europa en Bugalownet. De laatste 2 leveren tot nu toe weinig op. Op dit moment ben ik zelf bezig met het bouwen van een nieuwe site. Door een conflict met mijn provider, ben ik alle content van onze eigen site kwijtgeraakt. Nog even voor je beeldvorming: we zijn niet afhankelijk van de inkomsten van de verhuur. Mijn man heeft naast zijn AOW een goed pensioen (hij is 66 jaar), waar we goed van rond kunnen komen in Hongarije. Zelf ben ik 61 jaar. Op dit moment zijn we een weekje in Nederland i.v.m. de geboorte van ons 7e kleinkindje. We reizen dit weekend weer terug met auto en hond.

Groetjes, Centina