Wij hopen van half december - half januari voor een maand naar Noord Vietnam en Noord Thailand te gaan.
Wij denken aan dit reisschema:
vanuit Nederland/Brussel/Düsseldorf naar Hanoi.
Eind december van Hanoi naar Chiang Mai. Of eventueel naar Bangkok, als dat veel uitmaakt in de prijs.
Half januari van Chiang Mai, of eventueel vanuit Bangkok, naar huis.
Wie heeft ervaringen met combinatietickets / meerdere bestemmingen tickets?
Is dat verstandig? Of beter losse vluchten boeken?
Soms zie je goedkope aanbiedingen naar Bangkok. Is het een optie om daar vandaan een retourticket naar Hanoi te boeken?
En kan ik die het beste van te voren boeken? Of ter plekke?
Tips over goede en betaalbare vliegtuigmaatschappijen zijn van harte welkom.
Dank je wel, Ton.
Nu we toch contact hebben, kan jij ons adviseren over ongeveer 2 weken die we in het noorden van Vietnam willen doorbrengen?
We hopen half december in Hanoi aan te komen. Waarschijnlijk 17 of 18 december. Vertrek 29 of 30 december naar Thailand.
Heel graag willen we Mai Chau bezoeken.
We hebben gelezen dat het mogelijk is om een soort roundtrip te maken, in plaats van heen en weer naar Hanoi.
Kan je ons hierover adviseren?
We hebben plaatsen als Hoa LU, Cuc Phuong Park, Trang Anh, Tam Coc en Ninh Binh stad gezien, die de moeite waard zijn om te bezoeken.
We hebben 6, misschien 7 dagen, voor deze trip.
Waarschijnlijk valt 1e en misschien ook 2e kerstdag in deze trip. Hoe gaat dat met kerst in Vietnam? Zijn dan b.v. restaurants of vervoer gesloten? Of andere tijden?
Daarna willen we graag Ha Long Bay bezoeken, voor 3 dagen, voordat we naar Thailand gaan.
Heb je daar nog goede tips voor?
Fijn, dat alles met kerst gewoon doorgaat. Lijkt me een bijzondere ervaring, kerst in Vietnam.
Wat betreft Ha Long Bay, wij hebben een mooie tour gevonden die meerdere baaien aandoet: LAN HA BAY – HA LONG BAY - BAI TU LONG BAY.
Lijkt ons heel erg mooi, vandaar dat we 3 dagen nodig hebben.
Even een vraagje: hoe is het op het water in december? Ik heb al van andere begrepen dat het wel te doen is, 5-10 graden.
Heb jij daar ervaring mee?
We gaan ook kayakken en zwemmen. Maar is dat wel mogelijk in die periode? Hoe is de watertemperatuur?
Zodra ik onze tickets geboekt heb - en ik hoop dat dat snel is - kom ik graag bij je terug voor advies.
Boek een ticket Amsterdam - Hanoi / Bangkok - Amsterdam
De tussenliggende vluchten kun je prima zelf boeken bij een lowcost airliner zoals bijv. AirAsia.
Zelf heb ik dit al vaker gedaan en ook dit jaar is dat weer het geval. Tot op heden nog nooit problemen mee gehad.