Hallo!
Wij hopen van half december - half januari voor een maand naar Noord Vietnam en Noord Thailand te gaan.
Wij denken aan dit reisschema:
- vanuit Nederland/Brussel/Düsseldorf naar Hanoi.
- Eind december van Hanoi naar Chiang Mai. Of eventueel naar Bangkok, als dat veel uitmaakt in de prijs.
- Half januari van Chiang Mai, of eventueel vanuit Bangkok, naar huis.
Wie heeft ervaringen met combinatietickets / meerdere bestemmingen tickets?
Is dat verstandig? Of beter losse vluchten boeken?
Soms zie je goedkope aanbiedingen naar Bangkok. Is het een optie om daar vandaan een retourticket naar Hanoi te boeken?
En kan ik die het beste van te voren boeken? Of ter plekke?
Tips over goede en betaalbare vliegtuigmaatschappijen zijn van harte welkom.
Alvast dank voor je reactie.
Bangkok is een van de goedkoopste steden in ZO-Azie (zo niet de goedkoopste), om vanuit Europa heen te vliegen. Ik raad jullie daarom ook aan om een retourticket Bangkok te boeken en een los retourticket Bangkok-Hanoi v.v.
Bangkok naar Hanoi v.v. zou je met Air Asia kunnen boeken die regelmatig aanbiedingen hebben. Schrijf je in voor de nieuwsbrief zodat je de promo-tarieven in de gaten kunt houden. En boek van tevoren als ze een goed tarief hebben.
Houd er wel rekening mee dat vluchten vanuit/naar Europa op Suvarnabhumi aankomen en Air Asia vanaf/naar Don Mueang Airport vliegt.
1 like
Dank je wel, Krung Thep, voor je info.
Hè leuk altijd voorbereidingen voor de reis ������. Wat betreft vluchten ik ging inderdaad voor Bangkok of Phuket om op te vliegen is het
Voordeligst. En zo snel mogelijk boeken ik heb ook al geboekt vertrek 20/12/2016 Thailand.
Ook de hotels want het is piekseizoen. En wij willen toch ook graag kleinschalig en wat luxe.
Ook nog een tipje je weet dat noord vietnam regenseizoen is in die tijd?
Wij zijn net terug van vietnam en het noorden was koud en nat. Wel mooi maar ik geef de voorkeur aan Thailand.
Hoop dat je er iets aan hebt.
1 like
Dank je wel Y62,
Ja, inderdaad het is superleuk om met voorbereidingen bezig te zijn. Al zie ik met al die vliegtuigmaatschappijen soms de bomen door het bos niet meer. 
Volgens alle sites die ik bezocht heb, is het geen regenseizoen in Noord Vietnam rond die tijd, maar kan het wel koud en mistig zijn.
Maar toch word het als de beste tijd aangeduid om Noord Vietnam te bezoeken.
We gaan het zien en hopen dat de weergoden ons gunstig zijn.
Overigens was het in Thailand twee weken geleden ook koud…
:chin: