Gas en tent?

hoi,

We vertrekken maandag en zitten nog met twee kleine vraagjes. Heeft het zin om een gaskop mee te nemen naar thailand? we weten niet goed of we er gasbussen(van het merk Campingaz) zullen vinden. (voor alle duidelijkheid:het gas zelf mag niet het vliegtuig op)
En dan ook nog: is het gebruikelijk dat er gecampeerd wordt? zijn er campings? is wild camperen sterk afgeraden?

alvast bedankt,

Jessica en Gert

eerlijk gezegd denk ik niet dat je kan en mag wildkamperen in thailand, dit is ook niet aan te raden volgens mij, alhoewel ik Thailand vrij veilig vind. Maar met de insecten, reptielen en ander ongedierte …
Wat betreft gas, aan de prijzen dat je kan eten in Thailand zou ik zeker geen eten zelf klaarmaken, je gaat meer uitgeven aan het aankopen van eten waarvan je veel moet weggooien omdat je het niet kan bewaren, terwijl je voor amper 1 euro lekker kan eten. Ook wat het slapen betreft, voor de prijs van ongeveer 10 euro per nacht (kan ook minder denk ik) vind je comfortabele slaapgelegenheid genoeg, ook kan je in de nationale parken kamperen, dit zijn dan tenten die door de parken voorzien zijn., ik zou mijn plannen toch maar omgooien als ik jou was, laat in elk geval iets horen en een fijne reis in dat o zo prachtige land gewenst !

hoi,

bedankt voor de reactie. gebaseerd op reisgidsen en het forum dachten we er hetzelfde over. maar altijd goed het even te horen van iemand die daar is geweest

graag gedaan, als je nog info wil, laat maar iets horen ! Welke streken gaan jullie bezoeken ?

het plan is voorlopig het volgende: bangkok- ayutaya- chang mai. we hebben er een trekking geboekt van drie dagen gevolgd door een binnenvlucht naar Krabi. wat volgt ligt nog niet exact vast. kho phiphi, kho lanta en kho samui klinken goed, we reizen allessinds langzaam terug naar boven richting bankok. aanraders/tips altijd welkom…

Ayutaya en chiang mai is alvast mooi, een aanrader vind ik, vervolgens naar het zuiden is ook goed, alleen heb je hiervoor het mindere (regenseizoen) uitgekozen, kho pipi zou ik niet doen, te druk en vuil, kho samui is ook druk, te westers, doet mij denken aan Ibiza (dit is mijn persoonlijke mening !) koh lanta is mooi, maar nu is het laagseizoen, dan heb je wel veel goedkope hotels maar nu zie je pas dat dit eiland bewoond wordt door moslims, pas op, ik heb hier niets op tegen, maar ik heb in Thailand minder goede ervaringen met moslims. Als jullie de natuur willen opzoeken, ga dan naar de nationale parken, bijgevoegd vind je een link naar alle parken, in de meeste kan je overnachten. http://www.dnp.go.th/parkreserve/nationalpark.asp?lg=2
De similan eilanden zijn zeker een aanrader, maar in deze periode waarschijnlijk ‘gesloten’. Koh chang is ook een prachtig eiland, maar ook hier is het nu laagseizoen, kan dus wel eens een plensbui vallen !
Wat het rondreizen betreft, maak gebruik van het openbaar vervoer, aangekomen in bkk, laat je je best door een taxi naar één van de busstations brengen, kijk op de kaart waar je naartoe gaat noord, oost of zuid en ga naar het betreffende busstation, hier kan je dan je keuze maken vanwaar je naar toe wil Buses, Inter-Province deze link helpt je al een beetje op weg.
Laat je niet afschrikken door wat je leest over het eten in reisbrochures, eet gerust in de eetstalletjes naast de weg, alles wordt vers bereid en het is echt lekker en spotgoedkoop, als je de kans hebt, daarom dat ik eerder schreef dat het zinloos is om zelf eten te bereiden, hierdoor verlies je geld omdat je niets kan bewaren.
Om te overnachten zou ik homestay aanraden, dit is vooral in gebruik door de thai zelf, je overnacht bij mensen thuis die enkele kamers of één grote ter beschikking stellen van toeristen. Of de goedkopere guesthouses, afhankelijk van je budget en wensen qua comfort kan je hier terecht
hier op deze link van tourism thailand vind je ook wel wat http://www.tourismthailand.org/search/index.php?JS_Search=homestay&JS_Select=ALL
Wat geld betreft, in alle steden vind je voldoende automaten (ATM) om geld af te halen. Wisselen kan je ook overal, zelfs in ‘caravans’ op de weg in de toeristische gebieden.
Hoop dat je hier al wat aan hebt, als je nog iets wil weten, vraag maar !

Wildkamperen mag op veel plaatsen wel, maar ik zou het niet doen, gezien de kostren van een guesthouse, veiligheid, etc. Campinggaz heb ik hier nog nooit gezien.