Game drive met kids (kort vraagje)

Ik wil heel graag naar zuid afrika met me kids van 2 en 4 jaar. Nu lees ik al twee keer dat je niet op gamedrive kan met kids onder 8. Ze zouden dieren kunnen laten schrikken. Iemand ervaring.
Wil zelf een reis uitstippelen en zou het jammer vinden als ik in national park te horen krijg dat het no go is met jonge kids.

Iemand ervaring? En antwoord op me vraag.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Wereldwijzer mobile app

Op de website van Sanparks (Kruger) staat duidelijk dat kinderen jonger dan 6 jaar niet aan de game drives mogen deelnemen, voor hun eigen veiligheid. Als je de tijdstippen en de tijdsduur bekijkt, wordt het misschien duidelijk waarom. Bovendien kan er onderweg niet zomaar een sanitaire of andere stop ingelast worden.
Voor de andere parken kan je misschien zelf eens gaan kijken.

Houd er bovendien ook rekening mee dat sommige accommodaties in Zuid-Afrika evenmin jonge kinderen toelaten. Er zijn er echter genoeg die wèl kindvriendelijk zijn

Groetjes,
Toetske

Jullie kinderen zijn inderdaad heel jong. Ze moeten namelijk goed kunnen stilzitten en niet praten, huilen etc. Als je in een open gamedriver zit en een safari doet. Dit is inderdaad voor de veiligheid van iedereen in die auto. Een klein kind dat huilt, trekt namelijk de leeuwen aan, die denken dat iemand in moeilijk heden zit en kunnen dan de auto met inzittende aanvallen.

ik zou, maar dat is mijn mening, echt wachten dat de kinderen ouders zijn. Dan hebben ze er zelf ook veel meer aan en jullie dan ook. De parken in Zuid Afrika zijn geen dierentuinen. De dieren lopen los, jij bent in hun omgeving.

er zijn prive parken waar ze kleine kinderen toelaten met hun safari’s, maar dat is puur commercieel, het gevaar blijft hetzelfde natuurlijk.

Bedankt voor jullie reactie. Begrijp dat het geen dierentuin is en zou mijn trip ook zelf organiseren en niet georganiseerd om op deze manier zelf tijdsduur te kunnen bepalen. Max 1,5 uur gamedrive.
In meerdere parken zag ik dat je ook o.l.v. een gids met je priveauto het park in kan. Hier zou mijn voorkeur ook liggen. Iemand ervaring met reizen met kids hier?

Toen ik dit las, kon ik een schaterlach ècht niet onderdrukken…
Voor de rest moet ik je uiteraard gelijk geven.

:s blij dat ik je aan het lachen maak. Welk stukje ben ik te positief ingesteld. Weet dat er veel ouders wel met kids onder 5 reizen maar begrijp dat u dit erg afraad

Zit nu niet aan leerplicht/ hoogseizoen vast en kost me 1 vliegticket minder. Wil ook echt geen risicos nemen en me kinderen als prooi in auto zetten.
Echt op zoek naar advies hoe ik deze reis veilig en leuk kan plannen. 2 gamedrives en veel natuur en landschappen, watervalletje en strandplekje zoiets. Hoef echt geen nachtgamedrives of elke dag wilde dieren te gaan spotten. Toetske je lijkt ervaring te hebben met dit mooie land en hoop dat je me advies kan geven wat wel kan en bijvoorbeeld welk park. Krugepark word aangegeven als kindvriendelijk omdat ze rangers hebben die kindvriendelijk gamedrives doen met sporen zoeken en werken met bingo dieren spelletjes etc.

@metkids,

Het was het zinnetje vanThatch22 dat me deed lachen: “wachten dat de kinderen ouderS zijn”…De “s” was uiteraard een typfout.

Er zijn inderdaad heel wat mensendie met jonge kinderen naar ZA reizen. Ik had enkel gewezen op de link vanSanparks ivm de Game Drives en het feit dat men best checkt of er geen leeftijdsbeperkingis om in een accommodatie terecht te kunnen.

Jammer genoeg kan ik jou verdergeen persoonlijke ervaringen in dit verband meedelen. Wij zijn al vaak naar ZAop vakantie geweest, maar hebben geen kinderen.

Groetjes,
Toetske

Ben zelf net terug uit ZA (eerste keer). Een echte gamedrive in een open auto kun je vergeten lijkt me.
Er zal vast iemand zijn die het doet, maar het lijkt me hoogst onverstandig.
Alleen al vanwege de noodzakelijk plaspauzes, soms zit je gewoon een uur van een toilet vandaan. Je kunt uiteraard een privésafari boeken, dan heb je in ieder geval een eigen auto. Kost wel meer.

Maar in parken als Isimangaliso (st. Lucia), kun je bv prima zelf rondrijden in je eigen auto (gesloten dus veel veiliger/comfortabeler) en zijn de afstanden veel minder groot. En wild (niet alles), zie je daar ook. In Kruger kan je uiteraard ook zelf rijden, maar de afstanden zijn er gewoon groot. Als je het voor elkaar krijgt om IN Kruger te overnachten, dan is het afstandsprobleem minder groot.

Tuurlijk kan ook zelf rijden, ook in Het Kruger park, Pilanus, Isimalingo, en daar is ook veel te zien. Wij hebben daar zelf met eigen auto daar al vele safari’s gereden. Dat is het voordeel als je daar woont gelukkig.
Een dag dag ziet je erg veel en soms bijna niets.,ach je moet geluk hebben altijd.

En ach Toetske als ge maar leut hebt, he

@Thatch22:
Sta me toe een paar VLAAMSE uitspraken te citeren:

Iemand doen lachen is een deugd, doen wenen een zonde
Bij de sla van het leven hoort de azijn van de zorg en de olie van de humor
Als je niet kunt lachen, kun je niet leven
Met humor gaat veel onweer voorbij zonder donder en bliksem
Humor is een goede schokbreker als je botst in het leven

en mijn favoriet:
Mensen kunnen slechts oprecht lachen en van humor genieten als ze geleerd hebben met zichzelf te lachen

Met andere woorden:
Humor maakt ons nederig en verhindert dat wij onszelf bloedserieus nemen

Dit zijn allemaal uitspraken van BZN - néén, niet de Nederlandse popgroep uit Volendam, maar de Vlaamse maatschappijkritische organisatie…

@metkids
Sorry dat ik even afdwaalde.

@metkids

Wellicht weet je het al, maar toch wil ik nog even wijzen op dit heeel erg belangrijke reglement voor wie met kinderen naar Zuid-Afrika reist.

Groetjes,
Toetske

Hallo

De open safariauto’s en game drives zullen nergens kleine kinderen
toelaten denk ik, of het moet een lokale drive zijn in een park zonder
predators, we hebben er eens een gedaan vlak bij Badplaas , erg
leuk ook met kinderen en veel uitleg over de dieren en redelijk kort!

Maar ook met een gehuurde gesloten auto met zulke jonge kinderen,
in de grote parken, ik weet het niet hoor als het al mag, ik vrees dat ze er weinig
van zullen opsteken, zeker die van twee jaar en zoals iemand eerder
al schreef, zeker in Kruger is een toilet mogelijkheid soms heel ver weg!

Maar dan nog, natuur, cultuur en prachtige landschappen en genoeg andere
dingen om te beleven en te doen ook met jonge kinderen!

Veel planplezier!

Beleid is dat jonge kinderen niet worden toegelaten op game drives en soms ook niet in accommodaties. De reden voor de game drives zijn hiervoor al beschreven, maar dat moet jullie niet weerhouden om naar Zuid Afrika te gaan. Zelf kun je namelijk ook prima de parken ontdekken in de veiligheid van je eigen auto. Voorzichtigheid is natuurlijk geboden, maar ik zou niet in zien waarom dat niet zou kunnen wanneer je in een afgesloten auto zit. Natuurlijk is dit vaak minder spectaculair maar zeker niet minder indrukwekkend. Hou er gewoon rekening mee dat je bij veel activiteiten een leeftijdsbeperking hebt.

Hallo

Hier nog wat tips en aanwijzingen voor een reis naar
Zuid Afrika met kinderen!

http://www.infozuidafrika.be/safari/op-safari-kunnen-kinderen-mee-

veel planpleziet

Hoi metkids,

Wij zijn vorig jaar in november met onze dochter van toen 15 maanden naar Zuid-Afrika gegaan. Ik heb er drie blogverhalen over geschreven:

Wij zijn niet naar Krugerpark geweest omwille van de aanwezigheid van de malariamug. Er zijn verschillende privereservaten die zich richten op families. Peter somt er al een aantal op. Kololo bij Welgevonden is nog zo’n plek. Verder vonden wij het zelf rijden in Addo erg leuk. De meeste priveparken hebben nannies zodat de ouders op gamedrive kunnen of je kan ook afwisselen. Dat deden wij: dan ging ik mee op ochtend gamedrive en mijn partner op namiddag gamedrive. Kortom, er is nog best veel mogelijk. En… Zuid-Afrika heeft nog zoveel anders mooi: boerderijverblijven, pinguïns, wijnlanden, …

Succes met de voorbereidingen!
Kim

ja leuk helaas zijn niet overal nannnies aanwezig. Kololo is een lodge. en hebben zelf ook wat dieren dat klopt maar niet de big5. ze hebben een overeenkomt ju met Welgevonden. maar daar mag je niet zelf rijden. Welgevonden is wel een een mooi park. ben daar al zeker 10+ keren geweest.

groet. Annemieke

Ik heb een paar weken geleden een self drive in Addo Elephant park gedaan met een twee jarige. Die hebben natuurlijk nog pampers aan dus dat is gemakkelijk. Er zijn daar ook verschillende veilige plaatsen om te stoppen, waar je makkelijk een wildplasje kan maken. Werd ook veel gedaan door volwassene merkte ik:-). Dus…ga gewoon voor een self drive. Kan je het op je eigen time doen.

Sent from my G620S-L01 using Wereldwijzer mobile app

Maar je mag echt niet niet de auto,mis levens gevaarlijk. Even een plasje doen, kan je je leven kosten. Erg dom.
op deze manier zijn er toeristen omgekomen! Ook een mooie foto maken voor een troep leeuwen…ja dan vonden ze alleen een keer een camera terug.
Ja op afgezette en beveiligde plekken kan het, maar dan zijn er ook meestal gewone toiletten aanwezig. Anders gewoon ophouden dus, of ook een pamper aan doen…