Gambia Als Vakantieland

Mijn vriend en ik willen deze winter een vakantie boeken voor 8 dagen naar Gambia. Dit lijkt mij als eerste kennismaking met Afrika een geschikt land. Wie is er wel eens in Gambia op vakantie geweest en kan mij daar wat over vertellen? Gambia is niet groot, is 8 dagen daarvoor geschikt of kun je beter langer gaan, zijn er veel excursie mogelijkheden? Hoe zijn de stranden daar? Krijg je echt een indruk van het Afrikaanse leven? Enz enz ik wil het allemaal weten Wie kan mij helpen?

Hallo, ik ben zelf in juli in Gambia geweest en hoewel ik al in Egypte was geweest was Gambia een hele mooie nieuwe ervaring.
Ik heb het er heel erg naar mijn zin gehad. Ga zelfs in november weer.

Om antwoord te geven op je vragen kan ik zeggen dat ik persoonlijk 8 dagen te kort vond. Maar om te beginnen lijkt het me prima. Er worden verschillende excursies georganiseerd. Maar je kunt ook heel makkelijk zelf op pad gaan. Wij zijn een dag naar de markt in Serekunda geweest. We hebben een gids gehuurd en een tai met chauffeur en zijn samen met de gids de markt over geweest. Het was voor ons een hele ervaring. Indrukwekkend en zeker geen markt zoals wij die kennen. De dag erna zijn we met een jongen die we hebben leren kennen (en dat gaat heel snel) naar zijn compound geweest, voorgesteld aan zijn familie en daarna naar een voetbalwedstrijd in serekunda geweest. Was ook erg leuk en gezellig.

Ik denk dat je het een beetje over je heen moet laten komen en gewoon moet kijken wat je eerste indruk is. Mocht dit goed zijn dan kun je van alles doen je kan er elke dag wel een leuke excursie doen als je dat zou willen. Er is genoeg te zien. Wat betrefd de bevolking kan ik zeggen dat wij die als zeer vriendelijk en gastvrij hebben ervaren. Al met al hebben wij het heel erg naar ons zin gehad en is het een makkelijke manier om kennis te maken met afrika.

Heel veel plezier op vakantie en geniet ervan…

nog even dit, je vraag over de stranden, de stranden zijn heerlijke zandstranden. Alleen wordt de kust erg aangetast door erosie waardoor je niet makkelijk de zee inloop. Ook de eb en vloed stromen zijn zeer sterk. Maar om heerlijk even bij te komen is het prima vertoeven.

Het ligt er een beetje aan wat je wilt zien. Architectuur heeft gambia niet of nauwelijks. Natuur daarentegen wel. Ook de geschiedenis van Kunta Kinte kun je er vinden en zelfs bezoeken.

Wat de meeste indruk op ons (twee blonde dames van rond de 23 die zich er zeer veilig hebben gevoeld) heeft gemaakt is het feit dat de mensen ondanks de armoede zo gelukkig zijn…

Nogmaals heel veel plezier in Gambia en laat even weten hoe je het hebt gevonden.

Voor meer info kun je ook even kijken op www.travelpoort.nl

Originally posted by Juf@19-08-2003, 00:41:11
** Mijn vriend en ik willen deze winter een vakantie boeken voor 8 dagen naar Gambia. Dit lijkt mij als eerste kennismaking met Afrika een geschikt land. Wie is er wel eens in Gambia op vakantie geweest en kan mij daar wat over vertellen? Gambia is niet groot, is 8 dagen daarvoor geschikt of kun je beter langer gaan, zijn er veel excursie mogelijkheden? Hoe zijn de stranden daar? Krijg je echt een indruk van het Afrikaanse leven? Enz enz ik wil het allemaal weten Wie kan mij helpen? **

Kijk op www.gambia.pagina.nl

Goeie tip voor superstrand plaats: Kotu Beach. Hier staat wel wat info daarover: Kotu Beach Gambia Ik ben er zelf afgelopen zomer geweest, voor een weekje welliswaar, maar daar op het strand is echt ultiem relaxing en er zijn veel leuke dingen te doen.

Klopt, de meeste mensen gaan naar het Senegambia hotel, waar het strand echt niet zo mooi is. Het strand bij hotel Kombo Beach in Kotu is stukken mooier (en als je op het strand ligt heb je geen “last” van locals, die worden bij je weggehouden door de bewaking van het hotel.)
Verder heb je daar een leuke craftmarked die pas gerenoveerd is, met een paar goede restaurants. De eerste zilversmid aan de rechterkant was een heel goeie. Echter, hij is enkele maanden geleden overleden en zijn zoons Cherno en Adamo proberen nu de zaak draaiende te houden en verdienen wat hulp.
Jack