Gaat dat makkelijk of moeilijk "emigreren naar Aruba"?

Hoi Allemaal,

Mijn vriend en ik zitten er over na te denken om te gaan emigreren naar Aruba…
Hij is zelf Arubaan, dus voor hem zal het allemaal wel makkelijk gaan. Ons zoontje is door hem erkend, dus die mag ook gewoon op Aruba wonen.

Alleen voor mij zal het een ander verhaal worden. Ik ben van Surinaams afkomst met een Nederlandse nationaliteit. Hoe gaan we dat doen.

Heb navraag gedaan bij Dimas. Daar vertelde ze mij dat als ik getrouwd zou zijn, ik wel een verblijfsvergunning kan krijgen en dat ik dan ook daar mag werken. Dit is dan wel voor een jaar. Na een jaar zou ik dit moeten laten verlengen.
Pas na 5 jaar krijg je de status legaal…
Vindt het allemaal een gedoe.

Ben op zoek naar dames, die dit ook hebben meegemaakt of er ook over na zitten te denken om te emigreren naar Aruba.
Kunnen jullie mij wat tips, info geven.

Wat moet ik zoal weten als ik daar wilt gaan wonen.
Hoe moeilijk is het als Nederlander om daar een baan te vinden??

Hoop graag wat reacties op mijn verhaaltje te krijgen.

Groetjes Sharon

Op de forums vindt je meer info over deze werk/woon vragen. Check de volgende topics:
**
Enkele belangrijke feiten van Aruba op een rijtje**
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=31558

Info over een baan @ aruba
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=52084

Huisvesting @ aruba
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=10990

Nou nou zeg, er komen wel mensen kijken maar er is er maar eentje die een reactie geeft.

Kom op mensen ik wil graag met andere in contact komen die in een soort gelijke situatie zitten. Of mensen die al een tijdje vanuit Nederland naar Aruba zijn geemigreerd.

Caramelqueen, ik begrijp wel dat je graag contact wilt hebben, maar denk dat er gewoon niet zoveel mensen zijn die dezelfde situatie als jou hebben… Succes met alles! Kun je niks navragen bij de ambassade?

Hoi,
Ik kan je heel wat A4tjes bezorgen met info, maar zal je ze besparen.

Kan je wel vertellen dat tot de tijd dat wij op Aruba hebben gewoont de Dimas altijd heel vaag was, moeilijk bereikbaar en het beleid op Aruba er niet beter op is geworden.
Zelf niet echt problemen gehad, mijn moeder is Arubaans en daarom heb ik een bepaalde verklaring dat ik er altijd mag wonen. Mijn vrouw mocht ook gewoon werken, 100% Nederlandse.
Met jou vriend als, mag ik aannemen geboren Arubaan, zal je geen last hebben. Wel moet je veel geduld opbrengen met de Dimas, je zult er door heen moeten, die fase. Veel geregel, veel kosten, wennen aan nieuwe dingen, lager salaris t.o.v. Nederland met daar tegenover lagere lasten. Hoewel Aruba best duur is geworden zijn er zaken wel voordeliger.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar wij hebben juist na 13 jaar op Aruba te hebben gewoond gekozen voor Nederland. Belangrijkste reden: de kids van nu bijna 5 jaar en de ander bijna 1 jaar.

Veders is het leven daar echt niet slecht: altijd , nu ja, bijna altijd thuis in de short en T-shirt, elke zondag naar Havana Beach, elke zaterdag naar de Superfood of Certified, elke week vloog voorbij, geen Hollandse seizoenen meer, maar een natte, een nattere en een hele droge periode, orkaan seizoen, geen wespen meer maar maribomba’s. Die laatse zijn groot, maar redelijk rustig. Met kids is het ook erg leuk, geen jas meer nodig en zo, haha! Maar tis wel zo!

Maar goed, laat maar weten als je meer info nodig hebt. Wat voor werk willen daar gaan doen? Kan ik misschien ook wat over vertellen.

Groeten Johan

Hoi Sharon,

Ik zie je mailtje met je msn niet meer? Wil je net toevoegen om een gesprekje te voeren.

Mijn adres op msn is [EMAIL=“schoonen@hotmail.com”]schoonen@hotmail.com

Groetjes, Johan