ga nooit mee met een ballonvaart vlucht !!!!!!!!!!!!!!

voor de 2 de keer al !! ze weten niet wat ze doen daar nooit gehoord van een gecertificeerde ballonvaarder
TÜV NEN-EN-ISO 9001:2008 CERTIFICERINGdi 26 feb 2013, 07:45
Toeristen dood bij balloncrash****CAÏRO - Een luchtballon met twintig buitenlandse toeristen aan boord is dinsdag neergestort in Egypte. Er zijn 19 doden. Dat heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken in Caïro bekendgemaakt.

**

Het ongeval gebeurde in de plaats Luxor. De ballon is in de lucht geëxplodeerd en daarna neergestort in een suikerbietenveld. De ballon vloog op het moment van de explosie zo’n 300 meter hoogte.
Een Amerikaan die in een ballon vloog achter de rampballon vertelt op Twitter hoe hij opeens een harde knal hoorde en veel rook zag.
Onder de doden zijn volgens eerste berichten in ieder geval twee Britten, twee Fransen, vier Japanners en negen Chinezen. Alleen de piloot en één toerist hebben het ongeluk overleefd. Er zijn volgens het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken geen Nederlanders onder de slachtoffers.
Het ongeval gebeurt in een periode dat Egypte probeert het toerisme naar het land weer op gang te krijgen. Het toerisme naar het land stortte in door de onrust in het land en val van dictator Hosni Mubarak. In Luxor is een ballonvaart langs de archeologische bezienswaardigheden bij zonsopgang populair.

Luchtballonnen in toeristische gebieden zijn altijd een risico, niet alleen in Egypte.

De realiteit is dat je puur en alleen door naar dergelijke landen te gaan al een risico neemt. Kijk alleen al naar het verkeer, de kans dat je daar iets overkomt is al zoveel groter dan in ons eigen landje. Zo’n ballon is waarschijnlijk veiliger dan de gemiddelde taxi of bus. Wil je geen risico lopen, dan moet je lekker thuisblijven of je beperken tot een zeer select aantal bestemmingen.

Mijn enige ballonvaart is in China (Yangshuo, in 2007) geweest, ik kan uiteraard niet oordelen in hoeverre dat allemaal aan de Nederlandse standaarden voldeed, maar het kwam in ieder geval niet als een gammele, amateuristische bende op mij over. Ondanks het ongeluk daar van een paar jaar geleden zou ik zo weer instappen. En in Egypte (nog nooit geweest) waarschijnlijk idem dito, het is vreselijk dat dit is gebeurd, maar in 99,99% van de gevallen gaat het gewoon goed.

Wij waren in Luxor op 21 en 22 April 2013 voor een 2 daagse excursie via Kingfishertours en waren de eerste nederlanders die de ballonvaart gedaan hebben na het vreselijke ongeluk.
We hadden er alle vertrouwen in en hebben genoten van de vlucht. Er was voor de vlucht veel controle en alles werd veelvuldig gecheckt. Als een vliegtuig neer stort zeg je ook niet ik ga nooit meer vliegen, of je krijgt een auto ongeluk, stap je ook weer zo in een auto. Het was een hele nare bijkomstigheid maar dit kan overal gebeuren.

1 like