Ga jij met de Ferry naar Schotland en heb je ruimte over in de auto?

Ik woon sinds vorig jaar in Schotland en wil een par spullen van Nederland naar hier halen. Het gaat om een stoel (kleine leunstoel) en een gedemonteerd weefgetouw, en nog wat kleinere spullen. Ik hoop hier iemand te vinden die mijn spullen mee kan nemen, in ruil voor bijvoorbeeld het delen van de prijs van de overtocht. Ik woon in East lothian, dus tenzij je direct naar de westkust van Schotland gaat, zo ongeveer de eerste streek vanuit Engeland.
Interesse? Laat me weten

Thanks!

Sorry, ik ga wel die kant op binnenkort, maar helaas voor jou ga ik vliegen.

Niets ten nadele van jou Rooooos (want ik ga er totaal van uit dat je eerlijk bent) maar spullen meenemen voor iemand die je niet kent… Tis nogal een risico.

Daar heb je een punt Theiz, maar ik zou het spul nooit zomaar in mijn auto laden zonder eerst de boel even goed te bekijken.

Ook dan zou ik nog niets meenemen voor een ander. Echt niet lullig bedoeld ten opzichte van roos maar de risico’s zijn in zijn algemeenheid te groot.

Ja, zo had ik er nog niet naar gekeken. Ik geloof dat ik 't ook zonder twijfel zou doen, met het idee dat ik het wel door zou hebben als er een luchtje aan zou zitten. Misschien naïef… Ik weet 't niet. Aan de ene kant wil ik graag dat mensen dit soort dingen voor elkaar kunnen doen (en ik heb overwegend goede ervaringen gehad met het vertrouwen van vreemden in verschillende situaties), aan de andere kant weet ik niet waar wantrouwen ophoudt…
‘That being said’, gezond verstand en je niet in gevaarlijke situaties begeven is natuurlijk heel belangrijk. Waar ligt de grens?

Voor de duidelijkheid, de reden dat ik bereid ben om voor een paar oude spullen zoveel moeite te doen /geld te betalen is dit: voordat ik naar Schotland vertrok was ik begonnen met weeflessen. Nu werk ik in een dagopvang voor verstandelijk beperkten waar allerlei ambachten aangeleerd worden, oa weven (Garvald Edinburgh). Ik wil graag thuis mijn weven weer oppakken en verbeteren, en weefgetouwen zijn hier vreemd genoeg nauwelijks te vinden op Ebay of Gumtree of ergens anders, en als ze te koop aangeboden worden, zijn ze £800! In plaats van de getouwen die regelmatig op Marktplaats aangeboden worden voor ongeveer €300… Dus doe ik dat liever.

Iniedergeval, ik ben nu zover dat ik een vriendin laat overkomen met de pont (nog steeds goedkoper dan verschepen)

Het liefste zou ik het natuurlijk ook voor anderen zonder problemen doen maar je wordt niet voor niets gewaarschuwd door de overheid dat je niets van/voor anderen moet meenemen. Helaas is het een risico…

Los daarvan, erg leuk initiatief. Werk zelf in de VG sector op wonen en is soms lastig zoeken naar goede dagbesteding. Oude ambachten op die manier in leven houden en er zinvolle dagbesteding door te hebben is dubbele winst! :slight_smile:

Ja, is de leukste baan die ik ooit gehad heb :slight_smile: