Schotland met de 4x4

Hallo,

ik ben wat aan het plannen om volgend jaar in het voorjaar naar Schotland te gaan met de jeep. Ik zou graag naar de Highlands gaan,
De bedoeling is dat ik met de rugzuk en de tent verschillende wandelingen maak. Maar ik zou met de jeep iedere dag wat verder rijden of dan daar opnieuw te wandelen. Het zou leuk zijn dat ik me wat kan verplaatsten met de jeep, maar niet via de gewone wegen, maar via off road paden. Weet iemand of die mogelijk is, of waar je dat kan navragen? Bedankt en groeten!

Hoi,

Ben benieuwd of het je allemaal gelukt is, ik wil namelijk hetzelfde gaan doen!
Heb je nog tips? heb je een auto gehuurd of ben je met je eigen gegaan?
Zijn er backpackerslodges te vinden?

Groetjes Linda

hoi, ja is redelijk vlot gelukt. Had mijn eigen auto mee, dan weet je zeker in welke staat hij is. Voor lodges weet ik zo niet, ik had de tent mee en zocht een mooie kampeerplaats, voordeel hier van is dat je je tent uit de wind kunt zetten met je auto :slight_smile:
tips: reservewiel en zeker je regenjas niet vergeten:)

veel plezier!

1 like

Hoi,

Regenjas heeeeel niet nodig gehad!
zelfs op Ilsle of Skye hadden we de zon, heerlijk gewoon!
Thanks voor de tips (we hebben btw een auto gehuurd, en hebben heel Schotland doorgecrossed :P) Hoogtepunt was Point of Ardnamuchan :slight_smile:

Groetjes!

hey, je hebt geluk gehad met het weer :stuck_out_tongue:
ik ga zeker nog eens terug maar dan te voet samen met de hond :slight_smile:

groeten

Je hebt zeker geluk gehad met het weer, ik woon al 20 jaar in schotland en de zomers worden steeds slechter.
Als je nog een keer schotland wil doen zou ik je aanraden om The Westhighland Way te lopen , prachtig mooi , langs loch lomond en je kan met je tent overal overnachten, hoeft niet op een camping te zijn. Wij hebben het verleden jaar gedaan en veel leuke mensen ontmoet .

Have a look on the internet. Need any more info , feel free to ask, no problem.
:dag:

bedankt voor de tip! wanneer raad je aan om te reizen door schotland?
Maar ik heb gehoord dat ze in schotland niet echt fan zijn van honden?
ik zou namelijk mijn hond willen meenemen…

met vriendelijke groet…

De Maand mei en juni , dan september onwards zijn goede maanden voor de WHW, moet oppassen met de muggen. Met het weer is het een “hit or miss”, we hadden dagen dat het heerlijk was, maar de dag dat we over “the devil’s staircase” heen moesten, regende het ontzettend en was het de hele dag “miserable”. We hebben nog een poosje meegelopen met een stelletje die een border collie bij zich hadden, en sliepen op de campings met hun hond. Heb zelf ook een hond en er is geen probleem met honden in schotland. Hier gaan ze zelfs mee naar de pub. Ik geloof dat er op een website staat dat honden niet mee mogen op de WHW, maar dat is onzin, in Schotland kan je overal lopen en kamperen.
Ik schrijf liever in het engels , gaat stukken makkelijker voor me.
I didn’t take my dog as the distances each dag were to great for him, we walked it over 7 days. But he would have loved it. Its a very beautiful walk, with easy parts but also difficult, strenguous parts, depending on your fitness I guess. Met lots of nice people on the walk and also some that had to give up and went home. People that couldn’t walk anymore, that’s why i would recommend, compound blister plasters.
Anything else just ask. Groetjes Jos

Thank you for the info. I hope to come to WHW next year.
greetz