Tips gevraagd West Highland Way

Hello,
wij zijn bezig onze vakantie aan het plannen voor deze zomer. Vorig jaar trokken we met de auto door Frankrijk. Van Reims tot in Marseille…
Dit jaar willen we te voet de West Higland Way afwandelen. Gebonden aan onze vakantiedagen willen we vertrekken op maandag 12 juli en terugkeren op vrijdag 25 juli.
heen zouden we met de boot willen gaan. Vanuit Zeebrugge naar Edinburgh (kost 99€, voor 2 personen), en dan de trein naar het vertrekpunt bij Glasgow. Waarom die ommeweg? Tlijkt mij fijn om eens iets op de boot te doen…Wel een tijdje (20uur) maar het is financieel ook wel redelijk ok.
Terug zouden we met het vliegtuig willen terugkeren. Ryanair heeft onze voorkeur.
Nu ik ben op zoek naar mensen die deze toch al reeds verwezenlijkt hebben, en mij eventueel nog wat tips kunnen geven. Ik las al het één en ander op andere fora en sites, maar zijn enkele zaken die ik me nog afvraag.

1. het is de eerste keer dat we trekken. We wandelen beiden wel goed, maar hebben nog nooit te voet getrokken. Ik denk dat ik mij een nieuwe rugzak wil aanschaffen. Waar moet ik nog extra rekening mee houden? (Regenhoes, rits aan de zijkant, etc… en zijn er mss tips om ze online aan te kopen?)
  2. hoe zit het juist met de beestjes aldaar in schotland. Ik las iets over kleine mugjes etc. Ik moet zeggen dat ik geen liefhebber ben van muggen… + daarbij komt dat ons muskietennetje aan de voorkant van onze tent gescheurd is. (een ongelukje van op de laatste dag van onze vorige reis…) Hoe herstel ik dit best, of kan ik dan beter een muskiettennet gebruiken?
  3. Hoe zit het met de temperatuur? ik moet zeggen dat ik vorig jaar een north face slaapzak kocht. alhoewel ik al een paar keer mee sliep, kan ik nog steeds een dekentje appreciëren… (is north face niet het ideale merk?)
  4. zouden jullie ook een stuk met de boot en het andere stuk met het vliegtuig doen? of alles met het vliegtuig?
  5. wat moet er allemaal in mijn rugzak. (we zijn met 2) Ik bedoel, hoeveel kledingstukken van wat…
  6. ik ben een voorstander van niet teveel vast te leggen, eventueel wel een hotel of een camping, hebben jullie hier ervaring mee?
    Ik weet dat het heel wat vragen zijn. maar mijn vriend is nogal onzeker… hij weet niet goed wat hij moet verwachten (ik ook niet, maar ik vertrouw daar wel op)

hoe hebben jullie het gehad? zijn jullie ook naar de westkust geweest? (Mull, Oban)?

ik ben benieuwd hoe jullie de trek vonden. ik ben er geweest …met de trein, maar die trekkingroute loopt erlangs he?!

grpetjes

Hoi,
aangezien ik niet zo heel veel respons kreeg, hebben we dit dan maar niet gedaan. Ook een combinatie van slecht weer, en vakantiegevoel… :slight_smile:
We zijn gaan rondtrekken in Italië rond het Iseo meer…
Zeker en vast ook een aanrader!

Jammer want ik was deze zomer in Schotland en het weer was juist heel aangenaam.
Ook in de week voor 25 juli (toen wij overigens nog weg moesten gaan) was het beter weer dan in Nederland.
Erg zonde dat jullie dit niet gedaan hebben zeg.

Ik hoop dat jullie de kans in Italië wel met beide handen aanpakken, al ben ik in die omgeving niet geweest (wel in Tirano, Rome, Pisa, Sienna en Luca).