Ga je mee naar CUBA december 2011?

Ik ben van plan medio december naar Cuba te vertrekken om heerlijk de winter in Nederland over te slaan, een hoop avonturen te beleven en dit bijzondere land te leren kennen. Ik heb nog geen vastomlijnd plan en zou het leuk vinden samen met iemand (of meerderen) die kant uit te gaan om (deels) gezamenlijk te reizen. Ik ben een open, flexibel en vrolijk persoon en makkelijk in de omgang. Het zou leuk zijn als we daar ook wat van de Spaanse taal kunnen leren en natuurlijk ons wat salsamoves eigen kunnen maken.

Ook plannen in die richting? Let me know!
Groetjes, Sandra:zon02:

Hey Sandra,

Ik heb zeker plannen in die richting Zanny, ik ga er lekker 2 weken (21-12-2011 t/m 04-01-2012) tussen uit. Ik ben wel jaloers, dat jij langer gaat, zal je geen spijt van krijgen.

Ik ben John, 32 jaar en woon in Hoorn. Ik heb 9 jaar geleden een reis van 5 maanden gemaakt naar Australië (4 maanden) en Thailand (1 maand). Dit was de tijd van m’n leven, vooral ook omdat er in Australië heel veel Backpackers zijn uit veel verschillende landen en je dus geen moment alleen voelt. Cuba is wel een ander kopje thee denk ik, ik ken bijna geen Spaans, uit beleefdheid ga ik voor die 2 weken wat Lonely Planet Spaans leren.

Aangezien ik maar voor 2 weken ga heb ik wel een redelijk strak schema:

• 21-12 t/m 27-12 Havana, kerst vieren;
  • 27-12 t/m 30-12 Trinidad, diep zee duiken (ik heb m’n Padi gehaald in Thailand);
  • 30-12 t/m 02-01 Camaguey, nieuwjaar vieren (studentenstad, misschien kunnen ze hier wat beter engels);
  • 02-01 t/m 04-01 Havana, alles behalve Varadero.

Mocht jou schema het toe laten, zou ik het leuk vinden om daar eens wat af te spreken, kijk maar.

Gr. John

Hai John, dat klinkt goed! Ik vlieg 31 dec. en zal de 1e maand in Havana zijn. Misschien leuk te meeten daar? Waarom ga je niet eerder richting Havana om daar oud/nieuw te vieren? :king:

Gr. Sandra

Sandra,

Ben net terug uit Cuba en nu in het regen- en stormachtige Nederland, het is zelfs zo erg dat er een aantal (binnenlandse) dijken op het punt staan te bezwijken, zandzakken voor de deur. Heb 2 fantastische weken gehad met het schema zoals ik eerder heb beschreven. Mocht je naar Trinidad gaan, kan ik je een tip geven voor een Casas Particulares, zie bijlage (Casas Particulares - Trinidad.jpg) Het bovenste visitekaartje is echt een paleis, met - hou je vast - zwembad, patio, boven teras, eet teras met goed eten, engels sprekende aardige dame (zie foto) een bar met een barman (zie foto) met 14 jaar ervaring in een hotel in Varadero, spreekt gek genoeg geen woord engels. Iedereen die ik daar spraak kon z’n ogen niet geloven en dat voor maar CUC 25 p.n… Helaas was deze CP al vol en moest ik naar de overkant, dit was niet zo lux maar omdat het familie was, mocht ik evengoed gebruik maken van de uitstekende faciliteiten van de hierboven genoemde CP.

Gr. John