Ga je mee het avontuur tegemoet? Ik zoek een reisgenoot om samen te gaan backpacken.

Dag,

Ik zoek een reisgenoot om mee door (delen van) Europa, Azië, Noord Amerika of Oceanië te reizen. Het liefst nog in 2014 (november en / of december), maar begin 2015 zou ook een optie zijn. Ik ben een 26 jarige jongen uit Noord-Brabant en heb nog niets gepland en nog niets bepaald wat betreft het continent en het land / de landen waar ik heen wil. De reisduur ligt ook nog volledig open dus wat mij betreft is er veel mogelijk. Ik zou graag iemand vinden die net als ik interesse heeft om een avontuurlijke reis te gaan maken. Hieronder probeer ik mijn idee in het kort uit te leggen.

Gewoon even een tijd ertussenuit. Waarschijnlijk met enkel een backpack en verder alleen een hele hoop zin, ideeën en plannen. Plannen die onderweg gerust aangepast kunnen worden, er is immers geen verplichte route te volgen aangezien de enige route die ik wil volgen een route is gebaseerd op onderlinge interesses en overleg. Niets moet maar veel mag, maar hopelijk wel volgens het samen uit samen thuis principe. Samen bepalen welke kant we op gaan, ter plekke een slaapplaats regelen en wanneer we willen weer verder trekken naar het volgende dorp, de volgende stad of het volgende land. Te voet, met de bus, trein of vliegtuig en misschien eens liftend. Afhankelijk van de bestemming wellicht (deels) met een huurauto.***

Avontuurlijk en ongedwongen gaan reizen is iets dat al meerdere jaren in mijn gedachten speelt. Even weg uit Nederland en iets anders ervaren dan de standaard dingen in het leven. Lopend, liftend en / of met het openbaar vervoer een route afleggen, ondertussen mooie en leuke dingen bezichtigen en doen, vervolgens overnachten in (bijvoorbeeld) een herberg of hotel om 's ochtend na het ontbijt weer op pad te gaan en meer van de omgeving te gaan zien; zo zie ik het ongeveer voor me. Dit alles in een enigszins low-budget stijl, dus pitten in 5* hotels of vervoerd worden in een privélimousine zal 't niet gaan worden.

Een echte voorkeur voor een continent of land(en) heb ik nog niet, ik vind het allereerst belangrijk om een fijne en leuke potentiële reisgenoot te vinden om vervolgens met die persoon te kijken wat zijn of haar mogelijkheden en verwachtingen zijn en of die aansluiten bij die van mij. Als ik eenmaal iemand heb gevonden met wie ik wel zou willen reizen, lijkt het me leuk om samen de voorbereidingen te treffen; naar een bibliotheek gaan om reisboeken te doorspitten, ideeën opdoen en in ons hoofd alvast een mogelijke route uitstippelen, vervolgens uitvogelen wat we nodig hebben en daarna de noodzakelijke dingen regelen.

Voor mij zijn Europa, Azië, Noord Amerika en Oceanië mogelijke opties als werelddeel waar we heen kunnen gaan, ik verwacht me overal wel te kunnen vermaken en op al deze continenten is vast en zeker een boeiende reis te doorlopen. In Europa denk ik bijvoorbeeld aan een interrailreis door onder andere Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Italië, Kroatië en Griekenland (en de daartussen liggende landen).
Laos, Cambodja ,Thailand en China komen momenteel in me op als ik denk aan een reis in Azië.
Florida, Californië en de grote natuurparken in de Verenigde Staten schieten me te binnen als ik mij op dit moment in Noord Amerika visualiseer en als ik aan Oceanië denk denk ik natuurlijk al gauw aan Australië en Nieuw Zeeland. Maar, nogmaals, een voorkeur heb ik nog niet en wat mij betreft ligt alles nog open qua mogelijke locaties. De reden hiervoor is - naast dat al de bovenstaande opties maar ook vele niet genoemde landen en staten mij wel aantrekken - ik mijzelf behoorlijk beperk als ik in deze oproep eisen ga stellen aan de landen waar ik heen wil, en zo beperk ik ook het aantal mensen dat ik kan bereiken met deze advertentie en stel ik als het ware ‘eisen’ aan mensen nog voordat ik überhaupt contact met ze heb gehad, en dat wil ik niet. Als jij net als ik geïnteresseerd bent in een reis door Europa, Azië, Noord Amerika of Oceanië is wat mij betreft heel veel mogelijk dus laat je niet weerhouden een reactie te sturen omdat je denkt dat ik per se naar (een van) de bovenstaande landen of staten wil, want het kan zomaar zo zijn dat we heel ergens anders verzeild zullen raken. Wel zou ik 't graag bij één continent willen houden.

Voor wat betreft de reisduur: ik zou niet bij voorbaat kunnen zeggen hoelang ik van plan ben op reis te gaan, zolang het leuk en interessant blijft en uiteraard naar mogelijkheden, kan het een paar weken zijn maar kan het ook zomaar meerdere maanden (ik noem maar wat) worden. Natuurlijk is dit van tevoren bespreekbaar, het ligt dus nog geheel open. Ook ligt alles nog open wat betreft een eventuele vertrekdatum. Ik heb niks ingepland en kan sinds lange tijd eindelijk eens flexibel zijn als het gaat over een reis, de reisduur en het vertrek. Het kan op vrij korte termijn maar ook over bijvoorbeeld anderhalve maand (wederom noem ik maar wat). Het liefst wel nog in 2014 en als het aan mij ligt wellicht nog in november, maar dat hangt natuurlijk ook af van de mogelijkheden van de ander.

Ik plaats deze oproep om erachter te komen of er iemand is met enigszins dezelfde ideeën als ik om vervolgens - mocht dat het geval zijn - in contact te komen met deze persoon en ideeën uit te wisselen. Ik heb in het bovenstaande stuk mijn idee beknopt proberen te omschrijven, uiteraard wil ik met geïnteresseerden er dieper op ingaan mocht blijken dat we (ongeveer) op dezelfde lijn zitten qua ideeën en gedachten. Mijn insteek is niet om met de eerste de beste persoon die reageert direct afspraken te gaan maken over het hoe en wat, ik wil eerst een goede en serieuze basis leggen om vervolgens te bespreken of er plannen uitgewerkt kunnen gaan worden. We zullen elkaar immers eerst wat beter moeten leren kennen voordat we iets zoals een reis samen aangaan.

Wat misschien alvast handig is te vermelden van mijn kant is dat ik een 26 jarige Nederlandse jongen ben die nog geen ervaring heeft met backpacken maar ik van mezelf wel weet dat dit een weloverwogen idee is en dus niet een eendagsgedachte. Ik wil er zeker serieus voor gaan als de ander dat ook wil. Ik ken mezelf om te weten dat ik er wat van kan maken ondanks het gebrek aan ervaring op dit gebied en weet dat ik niet zomaar opgeef of er genoeg van krijg mocht iets niet gaan zoals verwacht. Het zou prettig zijn als jij er van jouw kant ook zo over denkt. Samen uit samen thuis weet je nog?

Verder ben ik een persoon met gevarieerde eigenschappen; ik kan rustig en serieus zijn maar ook losjes en relaxed. Ik waardeer het als iemand is zoals degene daadwerkelijk is en zich niet anders voordoet. Ik hecht veel waarde aan betrouwbaarheid en eerlijkheid. Voor degene die 't iets zegt; ik ben iemand die liever enkele diepgaande, goede vriendschappen heeft dan tientallen oppervlakkige. Wat in dit geval denk ik voornamelijk van belang is, is dat ik een oprecht, aardig, open (al hangt dit heel erg af van de persoon tegenover mij) en ruimdenkend persoon kan zijn, dat voor een avontuur wil gaan met iemand die dat net zo graag wil als ik. Ik wil voor nu nog geen eisen stellen aan een reisgenoot (behalve aan de leeftijd, er zal op dit gebied ergens een grens getrokken moeten worden) dus hobby’s en persoonlijke interesses die los staan van reizen hoeven zeker niet per se overeen te komen met die van mij. Een klik is voor mij het belangrijkste en al klinkt het wat tegenstrijdig, het kan goed dat die klik pas na een tijdje contact te hebben gehad ontstaat.

Wat betreft reisinteresses; ik ben zelf niet zo van clubs / discotheken en dat soort dingen, ik ben meer van de natuur en cultuur, bezienswaardigheden bezoeken en zwemmen en snorkelen nabij mooie stranden en / of meren. Ik ben sportief, een fiets huren en er zo eens een dag opuit gaan, een stuk kanoën of raften, door de rimboe of grotten banjeren en bergwandelingen maken kan ook zeker onderdeel van onze bezigheden worden, net als nog vele dingen meer. Mocht er eens een pretpark of waterpark of iets dergelijks op de route komen te liggen dan zou dat als afwisseling ook best iets kunnen zijn mocht jij dat ook boeiend vinden.

Jammer genoeg heb ik geen vriend of vriendin met eenzelfde idee en interesse over het aangaan van een backpackreis, dus elk persoon - mannelijk of vrouwelijk, ik heb geen uitgesproken voorkeur - met een niet al te afwijkende leeftijd (liefst tussen de 18 - 30 jaar, ik kan het over 't algemeen het beste vinden met personen van mijn eigen leeftijd of wat jonger) dat oprecht geïnteresseerd is en wil reageren; doe het gerust en misschien blijkt dat we op eenzelfde lijn zitten (en als dat nog niet gelijk het geval is, komt dat misschien later nog).

Alle vragen en reacties zijn welkom.
**
Het zou fijn zijn wanneer je een reactie stuurt om daarin alvast een omschrijving te plaatsen waarin jouw (mocht je die al hebben) ideeën en voorkeuren wat betreft een (eventuele) reis staan**. Wat zou je bijvoorbeeld zoal willen doen op reis, en natuurlijk ook wat niet? Heb je een voorkeur voor een continent of land? Maakt 't je niet uit waarin je zou overnachten (in een hotel, hostel, tent, auto, ter plekke in elkaar geknutselde hangmat, in de openlucht, et cetera) of heb je een (sterke) voorkeur voor iets? Wil je in totaal op één of enkele locaties verblijven en vanuit daar dagtripjes ondernemen of wil je vooral rondtrekken en veel verschillende plekken aandoen? Natuurlijk kan 't zo zijn dat je (nog) geen uitgesproken voorkeuren hebt of eisen stelt maar net als ik voor veel openstaat en graag samen dingen wil bespreken, maar mocht je al een omschrijving kunnen geven is dat voor mij handig om alvast een beeld te kunnen vormen van jouw wensen en interesses.

Graag zou ik het reisgezelschap klein houden, dus ikzelf met één of misschien twee andere personen. Ik denk zelf dat reizen met z’n tweeën het meest praktisch is, maar een reisgezelschap van in totaal drie personen wil ik niet direct uitsluiten als dat de voorkeur van iemand anders is.