Beste mensen,
Wij gaan met 2 gezinnen in augustus naar Japan. We starten in Fukuoka.
Kan iemand mij een tip geven voor een goed hotel en wat voor kinderen ook aantrekkelijk is, bijv. met een zwembad.
Dank.
Beste mensen,
Wij gaan met 2 gezinnen in augustus naar Japan. We starten in Fukuoka.
Kan iemand mij een tip geven voor een goed hotel en wat voor kinderen ook aantrekkelijk is, bijv. met een zwembad.
Dank.
Aan een specifiek hotel kan ik je niet helpen, ik heb beide keren in een business hotel gezeten, prima als je vooral een slaapplaats zoekt, maar met kinderen lijkt het me minder geslaagd.
Wat ik je wel kan aanraden is om te kijken naar een hotel bij of zelfs in Canal City, een enorm winkel/uitgaans/hotel-complex, waar ook voor kinderen van alle leeftijden van alles te zien en doen is. Talloze winkels waaronder een Pokemon-store, een Sega-arcadehal, een bioscoop, een theater, twee hotels, Westerse en Japanse restaurants, kookcursussen, en nog veel meer. En dat alles in één groot, autovrij complex met fantastische architectuur.
Ik weet niet welke leeftijd de kinderen hebben, maar hotels in Japan hebben doorgaans kleine kamers (ruimte is beperkt en duur in Japan) en je komt dan ook vaak in het hotel geen zwembad tegen zoals in de Europese vakantielanden. Maar er zijn doorgaans wel openbare baden (de “onzen”) te vinden en dat is een leuke belevenis. Kijk eens naar http://www.rtl.nl/components/reizen/rtltravel/letterbox/miMedia/2007/week14/zo_6.avi_plain.xml
Een goed bekend staande hotelketen in Japan zijn de Toyoko-inns ( http://www.toyoko-inn.com/). Deze hotels zijn redelijk betaalbaar en overall in Japan te vinden. Wel kun je pas 3 maanden van tevoren boeken als je nog geen lid bent (komt om de een of andere reden vaak voor met hotels in Japan), maar ik zou me geen zorgen maken dit jaar; gezien de economische crisis zullen ze niet snel vol zitten.
je zou per e-mail aan Toyoko-inn kunnen vragen welke hotel waar voor kinderen het meest geschikt is. Mijn ervaring is dat je direct een antwoord van een medewerker krijgt.
Wij gaan zelf dit jaar in juli voor 2 weken weer naar Japan en kijken er naar uit!
Succes en geniet in Japan!
De laatste keer ben ik inderdaad ook bij een Toyoko Inn geweest, Hakata Gion om precies te zijn. Op zich is ons dat prima bevallen, de lokatie is goed (loopafastand van station, metrohalte recht voor de ingang), de kamer relatief ruim (wij hadden een business twin), alles is brandschoon en het is voor het gebodene absoluut niet duur. Maar het is ook echt niet meer dan een slaapplaats, verder is er echt niks te doen.
@Gejo, ondanks dat ik zelf een paar leuke reizen voor de boeg heb ben ik toch stikjaloers op je. Voor volgend jaar zit ik dan stiekem ook alweer te denken over een wat langere reis door Japan, na 10 jaar hard werken zou een maandje sabbatical toch moeten kunnen…
Het klopt date r in de hotels in Japan doorgaans niets te doen is dan alleen slapen en soms ontbijten. Vakantie in Japan heel anders als in de resorts in de ons bekende vakantielanden. apan is veel mooier! Er is buiten de hotels genoeg te zien, te beleven en te ervaren. Niet voor niets vinden de meeste op dit forum een bezoek van een maand aan Japan nog veel te kort! Het is toch vooral de Japanse cultuur beleven, kastelen en tempels bezoeken, met chopsticks eten en je kunt met kinderen als afwisseling een van de pretparken bezoeken. En er is altijd nog Starbucks en Mac Donalds voor de liefhebbers.