Franse muziek!!!

Sexion d’Assaut is idd megazwaar momenteel. Alles wat ze aanraken wordt goud.

Frankrijk heeft ook een traditie hoog te houden.

Meer zeer goede hiphoplanden imho:
Denemarken,
Duitsland
Polen,
Rusland,
Kenya (Genge!)
Turkije,
Tjechie,
Finland(!)

en niet te vergeten Nederland.

Met Hef, Keizer, Fresku, Kempi, Nino , echt allemaal bazen.

Sexion d’Assaut maakt momenteel ook gewoon de beste muziek, Soprano heeft dat ook gehad met PSY4 de la rime, is nu wat terug gevallen.

Van die andere landen ken ik de hip hop wereld niet echt. Weet wel dat France 1 van de beste is in de wereld.
Nederlandse hip hop, soms word een nummer populair die kan ik vaak wel waarderen maar verder heb ik er niet zoveel mee. Zekers omdat ik ook vaak nummers gehoord heb waarvan ik denk die doen net of het gebied waar ze vandaan komen erger is dan de Franse banlieu.

Niet dat ik daar trots op ben dat de Franse banlieu zeer ernstige zaak is. Maar het is wel een feit.

Brel = mijn favoriet! Maar die was wel Belg :wink:

Ik heb vorig jaar op vakantie het nummer ‘L’air de rien’ van Margaux Avril ontdekt en luister het nog steeds regelmatig. Ook hoorde ik dar op vakantie voor het eerst Maitre Gims (herkende meteen het geluid van Sexion d’Assaut) dus dat was wel leuk dat die daarna in Nederland ook een hit werd. Verder vind ik ‘Juste une photo de toi’ van M. Pokora erg leuk om naar te luisteren. En ik luister thuis ook vaak naar NRJ.