Franse muziek!!!

Krijgen jullie ook zo’n vakantiegevoel bij het luisteren naar Franse muziek?
Ik in elk geval wel!!

Daarom wou ik weleens willen weten naar welke (Franse) muziek jullie zoal luisteren en waar jullie dus een vakantiegevoel bij krijgen!?!?!

Mijn toppers zijn: Gérald de Palmas en francis Cabrel

Hallo Kaatjeka,
En wat dacht je van Carla Bruni,Maxime Leforestier,Maurane,dat geeft mij niet een vakantie maar een heerlijk gevoel, ik woon hier al jaren!!!

Ow heerlijk!!!
Ik wil ook!!!

Eerst maar mijn studie afmaken, en dan … wie weet… :FRANCE:

Wat studeer je kaatjeka? Misschien frans?

Groetjes

haha, nee hoor, iets totaal anders

scheikunde :smiley:

En de franse taal,spreek je al wat of is het nog met handen en voeten?

Jammer genoeg nog niet goed genoeg,
Ik heb niet echt een talen knobbel :smiley:
maar juist door de muziek wordt het wel beter!!!

Dus: chante!

Bien sûr, chaque jour et l’an entier…

Les Innocents, Corneille, Emmanuel Moire/Le Roi Soleil, Jean Jacques Goldmann, Amine, Nolwenn Leroy, Raphael, Zazie,Brel, Piaf, Bruni, Calogero.

Even in een adem door :wink:

Euw, over dat in La France wonen: hier nog zo eentje. De weg er naar toe wordt een bietje ingewikkeld maar het gaat me lukken. Een eigen huisje (hoeft niet eens zo groot) in Les Landes, heerlijk de boerenstreek in. Hopelijk een baantje met kinderen. En genieten van het Franse leven wat zo anders is dan het leven in Nederland, de Franse mentaliteit, het Franse ritme, de prioriteiten die de mensen er stellen, alles gewoon. In Nederland op vakantie gaan, i.p.v. Frankrijk elke keer met pijn in je hart verlaten.

Ouais, ooit…OOIT! zucht

:yes: ik ken het gevoel!

La vie est belle en France!!

en wat is de absolute topper???

Emmanuel! Wat een mooie maaaaaaaaaan, behalve als hij die domme pruik op zijn kop heeft van Le Roi Soleil, wat een afknapper. Ga trouwens kijken of ik er in mei (nog) heen kan, in Paris!
Maar zijn stem sleept lekker mee, mooi.

DePalmas vind ik ook erg goed, bietje de euh…Franse Bryan Adams, klinkt altijd wel lekker.

Brel blijft goud, machtig gewoon, die vent.

Enne…Yannick, ook maar niet vergeten! Zijn nrtje ‘Ces soirée la’ blijft lekker, voor in de zomer. Heb er ooit een foute dans opgedaan, tijdens de Double AA ‘training’/kamp…Schaamtelijk maar ach.

Toch dan ook nog even een NLse inbreng: Wende Snijders. Overtreft Liesbeth list bíjna, (nog) net niet. Encroyable, hoe zij de Franse chansons weet te brengen. Laatste tip, ook van NL afkomst, is van List&Shaffy ‘Vivre/Laat me’. Goud, dat nummer!

Ja, absoluut!
'k Moet nog even volhouden, van de zomer mag ik weer 9 weken, oeh yeah baby!

Ja, inderdaad, dat vind ik ook een super mooi nummer!!!

axelle red met alles :slight_smile:
Joe dassin met “l’été indien” is een mooi nummer
Starflam
Renaud (eventueel in duetjes met Axelle Red, la belge rousse :p)

Jezus, op zo’n cruciaal moment vergeet ik ze allemaal :frowning:

ik druip dan maar af :smiley:

Ja ik ook!! 9 weken genieten.
Ik zit er mijn hele zomervakantie. Zo snel ik weg kan van school, ben ik vertrokken, en pas de dag voor dat ik ECHT terug moet, reis ik weer terug naar ons koude kikkerlandje…

Haha, hier nog een! Ga eind juni weg en iig rond 3 september van het Park af, ligt aan mijn verdere plannen. Kijk er ZO naar uit, heerlijk even bijtanken!

En de duettenzangeres: Helene Segara, ook een gouwe!