Franse muziek!!!

er komen blijkbaar steeds meer zangers en zangeressen opborrelen :smiley:

Tipje:
Andrea Bocelli met Helene Segara en het nr. ‘Vivo per lei’. Mooier dan het origineel, met de inbreng van haar erin.

Manhattan Kaboul, ook zo een GOED nr. Weet effe niet zo gauw meer van wie maar tis wel een heeeeeeeeeeele meauje.

Amel Bent, Marilou, Marc Lavoine, Eve Angeli, Judith Berard, Victoria Petrsosillo, Mylene Farmer, Willy Denzey, Chimene Badi.
Ook nog wat artiestjes.

Jah, hou echt van Franse muziek. Van toen tot nu.

Ohhhhhh jaaaa Roi Soleil is fantastisch! Ik ben er met kerst geweest (in Parijs) en al verstond ik bijna geen klap van, het was schitterend!!! (ik kende de muziek gelukkig al wel, gekocht tijdens de zomervakantie) Ik vind trouwens Garou ook een prachtige heese stem hebben,vooral Seul is super!

Julien Clerc est superbe! Surtout ‘Femme liberée’ et ‘fais-moi une place’ :slight_smile: Emmanuel Moire est aussi tres bien avec ‘Je fais de toi mon essentiel’, Gregory Lemarchal avec ‘Écris l’histoire’, Corneille avec ‘Toi’, Priss feat. Jamc avec ‘No 1 dans ma ville’, Helena Segara avec ‘Ailleurs comme ici’ en zo kan ik nog even doorgaan…

… Inderdaad zo kan ik nog even doorgaan, nog een laatste: Emma Daumas met ‘J’attends’ :slight_smile:

Camille, ook een topper!

Manhattan Kaboul is van Axelle Red

Jep, maar er zingt nog iemand mee. Effe googlen, nu wil ik het weten ook.
Axelle Red met het nr. “Sensualité” is ook zo een fijn nr.

Voila, Renaud heeft em met Axelle Red gezongen.

Lang leve de internetradio ook vooral he? Ode aan degene die het ontdekt hebben, gheghe. Ben zó blij vanuit dit miezerige landje toch de Franse radio te kunnen luisteren :yes:

Over internetradio gesproken, ik zit in de zomer altijd rond de stad Périgueux, en daar hebben ze de radiozender R-fm…
Weet iemand of en waar ik die zender online kan vinden???

http://radio-frankrijk.startkabel.nl

En dan helemaal de rechts, de laatste kolom staat ie bij het kopje STATIONS Rr, zie je?

Thanx! Ik heb hem gevonden!

En door het luister naar die zender, ben ik weer helemaal in de franse sfeer, dus… Ik heb weer een ticket geboekt voor een week Frankrijk… :embarrese Ik kon de verleiding niet langer aan. :wink:
Eind april ga ik, voor anderhalve week!! HEERLIJK:banana:

De rien!

Ik luister het elke dag op mijn werk, Franse radio. Collega’s zijn er nu wel aan gewend maar in het begin, aiaiaia!

Ik ga 17 juni weer, nog even volhouden maar wel naar Parijs een week en het concert van Robbie Williams, oeh yeah! Kaartjes waren allaaaaaaaaaaang gereserveerd, ben er zo blij mee.
Zag dat Kyo ook weer concerten ging geven, zijn zeker weer uitgerust, mooi zo. Jammer dat ze enkel concerten geven op momenten dat ik aan het werk ben mja.

Voor liefhebbers van Amélie of de muziek daarvan… Yann Tiersen is donderdag 30 maart in Tivoli Utrecht. Voor studenten voor maar 7 euro!

ja, de muziek van Amélie is ook goed!!
En het grappige is dat je het overal hoort. Er zijn heel veel
documentaires e.d. die gemaakt zijn op de muziek van deze film.

Ja, de muziek uit de film is geweldig!
Vooral ‘La Valse d’Amelie’ op de piano, heb het stuk ook op papier en probeer het te spelen, lukt al aardig.
En La Dispute, ook super!
Geweldige film trouwens ook.

Ga es kijken of ik wat me je tip kan doen, merci iig!

Als ik weer even aan Frankrijk wil denken luister ik “Indochine” de oudere muziek en de nieuwere. Deze ken je misschien wel ‘J’ai demandé à la lune’ Verder JJ Goldman inderdaad. Ik weet niet van welk soort muziek je houdt, maar ik kan je wel wat goede muziek doorgeven. (Amélie gezien, mooi? Yann Tiersen heeft die muziek gecomponeerd en heeft nog meer erg mooie muziek)

Ps) Weet iemand nog een leuke baan in Frankrijk :wink:

Groetjes

Goh laat ik volgende keer eerst de meest recente berichten lezen :wink:
Beetje jammer dat ik niet wist dat Yann Tiersen in NL was ;-(

Wat zoek je precies?
Je kan het beste eens een beetje rond kijken op dit forum, en hier en daar een berichtje achter laten!

Heb ik het nou goed gehoord vanmiddag op de radio? Gaat Kyo weer optreden?
Gossie, echt even weer de site opduiken enne…het in de gaten houden.

21 april t/m 7 mei ben ik in La France, 16/17/18 juni in La France en vanaf 25 juni 9 weken lang. Moet toch een keer een concertje in de buurt zitten, n’est pas…