Fotowedstrijd of ledenwervingwedstrijd????

Wie denkt mee te doen aan een vakantiefotowedstrijd komt bedrogen uit. In het begin heb ik de redactie al geschreven dat deze wedstrijd nogal fraudegevoelig is. Immers, je kunt de buren, stamcafé, voetbalclub en desnoods het hele legioen inschakelen om op jouw foto te stemmen. Even lid worden et voilà. Ik stelde voor een onafhankelijke fotovakjury in te stellen, maar nee.
En wat zag ik op de eerste dag van stemming: 1 foto had al 6 stemmen, de overigen 0. Nu word ik al persoonlijk via e-mail benaderd om aan stemmenruiling te doen. Wordt mijn voorspelling niet bewaarheid?
Niet dat ik niet tegen mijn verlies kan, maar het heeft niets meer met een fotowedstrijd te maken, terwijl het toch een leuke spannende wedstrijd zou kunnen zijn. Op deze manier kun je met een foto van de achtertuin de wedstrijd winnen.
Waarom wordt het niet gewoon een ledenwervingwedstrijd genoemd i.p.v. fotowedstrijd, dan weet je tenminste waar je echt aan meedoet. Hoeveel ‘leden’ zijn er eigenlijk de laatste tijd bijgekomen?
Ik trek me daarom terug uit deze wedstrijd en vraag de redactie mijn foto’s te deleten anders krijgt Reisweizer.nl er volgende week 30 (of meer) ‘extra leden’ bij die allemaal op mijn foto stemmen. (G-mail, Hotmail)

Vriendelijke groet,
DickSan

1 like

De zes stemmen verwijzen naar Georgessiam,die zes stemmen zijn niet geronseld,die zijn spontaan gegeven.
Moest er geen moeite voor doen(ff iets rechttrekken)en ja ik heb jou ook een pm gestuurd, Dicksan.En ja,ik heb jou ook een stem gegeven.

Bedankt George, voor je stem.
Maar vind je het ook een mooie foto of is het een strategische stem? En hoe kun je mij nu ook een stem geven? Met de nadruk op ook. Zelf heb ik (nog) niet gestemd, ik dacht namelijk dat je maar op één foto kon stemmen.
Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat ik deze hele vakantiefotowedstrijd aan alle kanten vind stinken. En dan beschuldig ik niet George, de hele opzet van de wedstrijd klopt niet.
Daarom trek ik mijn foto’s terug.
Blijven ze echter op de site staan, voel ik toch ook de drang extra stemmen te moeten ronselen en ja, wat mag nou niet en wat wel? Maar wat is nou de mooiste foto?
Zelf vind ik ‘Dwalen door de woestijn’, de schilder in Delhi en de verzetsbeweging in Mexico met de twee vrouwen het mooist. Maar hoe kan ik er nu op stemmen als ik ook gedwongen word strategisch te stemmen?
Jammer.

DickSan

Het was geen strategische stem,ik ben verzot op Azie en al wat er bijhoord!Natuurlijk heb ik eerst naar de foto gekeken en vond het erg mooi.Daarvoor heb ik mijn stem aan jou gegeven.In iedergeval wil ik zelf nog verder gaan,mijn foto is één van de slechtste die meedoet aan het reisfotoverkiezing.
Maar nu met alle commotie daarrond,hoef het voor mijn niet meer.
Heb er mijn buik van vol,sommige mensen gaan op een achterbakse manier te werk(klacht indienen)terwijl ze zelf ronselen op het net om hun foto te promoten.
Vind dit laag bij de grond,Nu kan ik beter mijn tijd en energie steken in het thaiforum om de mensen te helpen als ze eventueel een vraag stellen.
Het geeft me meer voldoening,en rust.

Ik vind je antwoord heel eerlijk, George. Bedankt dat je mijn foto hebt gewaardeerd.
En dit bedoel ik nou: je vindt een foto mooi of niet. En de ‘mooiste’ foto dient gewoon te winnen, hoewel smaken verschillen.
Misschien krijg je dan een eindstrijd tussen de laatste 2 of 3 mooiste opnamen.
Maar dat geronsel…
George, ga nou maar gewoon door met je fotowedstrijd, wie weet zit je binnenkort wel in NY.
Trouwens, ik ben ook gek van Azië.

DickSan

Ik stop ermee definitief!!!Ik zal geen stemmen meer ronselen(werven)Ben geschrokken dat er veel klachten waren over mij,zodoende heb ik daar mijn conclusies uitgetrokken.
Zoals ik je van tervoren al heb gezegd,steek ik liever mijn latijn in het Thailandforum,ik ben altijd blij als ik iemand kan helpen met een bepaalde vraag over het land.
Het geeft mij voldoening,en daar kan een reisfotoverkiezing niet tegen op.
Ik ben hier in de eerste plaatst op het forum,om mensen te helpen!!Heb er een paar goede vrienden aan overgehouden,daar kan geen enkel vliegticket tegen op(of het moest een ticket naar Thailand zijn??)lol2 gegroet en nog veel succes met de reisfotoverkiezing!! georgessiam.:chin: