foto's maken van het kremlin

Toeristen mogen binnenkort zonder vergunning foto’s maken van het Rode Plein in Moskou. De Russische president Medvedev heeft daarvoor gezorgd. Nu moeten toeristen officieel een aanvraag indienen om de belangrijkste attractie van Moskou te fotograferen. Medvedev wil af van de beperking sinds een bekende Russische fotograaf hem vorige maand op het Rode Plein fotografeerde. De fotograaf beklaagde zich erover dat hij de foto eigenlijk niet mocht nemen.

bron wereldkrant

groet dirk :chin:

Toeristen mogen al lang fotos maken van het Rode Plein.
Wat recent gewijzigd is, is dat professionele cameraploegen niet langer een vergunning nodig hebben om te filmen op het Rode Plein.

Inderdaad, ik heb er flink op los gefotografeerd in het Kremlin en op het rode plein, alleen in de metro mag je niet fotograferen.

ja misschien heel idioot maar waarom mag je niet in de metro fotograferen??:foto:

1 like

zal wel iets te maken hebben met strategisch opject…
ik heb vorig jaar trouwens diverse fotos gemaakt van die mooie metrostations, ik geloof niet dat daar zo’n punt van gemaakt wordt.

1 like

Metros zijn inderdaad strategische objecten. Schuilplaatsen tijdens bombardementen.
In principe mag je niet fotograferen en filmen, maar als je dat doet met amateur materiaal, dan is er niet echt een probleem. Als je met een professionele cameraploeg komt, dan komt de politie wel kijken of je vergunningen hebt.
Dus, als je op vakantie bent, neem gerust fotos met je mobiele telefoon of camera.

1 like

Wou al zeggen, afgelopen week genoeg foto’s in de metro en in het Kremlin gemaakt. Rode Plein was helaas dicht ivm opbouwen tribunes voor de parade. :frowning: