Foto's festival la Candalaria Puno

Hola,

Heb zojuist wat foto’s geupload van festival Virgin de La Candalaria in Puno. Klik op de volgende link om ze te bekijken http://www.flickr.com/photos/wereldreiziger/sets/72157629423017377/ (tweede deel van het album).

Verder schijnt er nogal eens een misverstand te bestaan of het festival elk in Copacabana (Bolivia) én Puno wordt gehouden. Dit is zo, is was gelukkig in de gelegenheid beide te bezoeken. Van 2 tot 4 februari in Copacabana, kleinschalig, niet toeristisch en zeker de moeite waard. De prijzen van de hotels zijn in deze periode niet hoger dan gebruikelijk en het is ook niet drukker.
In Puno is het festival verspreid over enkele weken, ik was daar op 12 en 13 februari, met een groot dans demonstratie in het stadion en grote parades in de straten. Erg druk maar toch ook geweldig, misschien ook wel een alternatief voor carnaval in Oruro. De prijzen van de hotels verdubbelen minimaal en je moet van te voren reserveren.
De foto’s van Copacabana staan in het eerste deel van het album, die van Puno komen erna (je kunt ook opties slideshow, titels, snelheid e.d. gebruiken).

Saludos.

Geweldig!

Ik had het geluk om het in Puno mee te maken in 1998, maar heb niet zulke mooie foto’s als jij. Hier staan er wel wat… nog met een simpel analoog cameraatje gemaakt, en ingescand, dus lage kwaliteit.
Ik zat toen 5 weken in Puno om Engelse les te geven. 2 weken lang was de stad een feest van parades, kostuums en muziek (en heel veel bier). En vlak daarna was het carnaval maar dat was minder spectaculair, dat was vooral veel gesmijt met water er gekleurde poeder.

Leuk om jouw herkenbare foto’s te zien van dat bijzondere Virgen de la Candelaria festival.

hallo harry,
wij waren tijdens de Virgen de la Candelaria dit jaar ook in Puno. Erg grappig om zo jouw foto’s te bekijken. Ze zijn erg mooi. Ik heb veel foto’s (en filmpjes) gemaakt op de avond voorafgaand aan het concours in het stadion. Van onze reis door zuid peru vond ik dit feest wel één van de meest indrukwekkende dingen die ik daar gezien heb. groet ron