Foto's en reisverslag: Rocky Mountain National Park – CO

Rocky Mountain National Park – COLORADO

Vanmorgen zijn we om 8 uur op pad gegaan om naar het Rocky Mountain National Park te rijden.
Voor $20 dollar kun je daar met je auto een dag verblijven, maar je kunt ook een jaarpas kopen voor $35

http://farm3.static.flickr.com/2090/2525448073_3a7cd0ae45.jpg

The elk is one of the largest species of deer in the world and one of the largest mammals in North America and eastern Asia. In the deer family only the moose, Alces alces (called an “elk” in Europe) is larger, and Cervus unicolor (the “Sambar” deer) can rival the elk in size. Wapiti are almost identical to red deer found in Europe, of which they were long believed to be a subspecies; however, mitochondrial DNA evidence from 2004 strongly suggests they are a distinct species.

Op weg daar heen zijn we gestopt omdat we ELK langs de kant van de weg zagen liggen. Dit zijn grote herten. Natuurlijk gelijk foto’s gemaakt want je weet wat je allemaal nog te zien zal gaan krijgen. En het was eigenlijk een regenachtige dag … niet de beste dag om een Nationaal Natuur Park te gaan bezoeken zou je denken.

Mede daardoor was het er vrij rustig, natuurlijk zijn er altijd wel andere mensen maar lang niet zoveel als ik in 2006 op een mooie zomerse dag heb gezien … dan lijkt het meer op Burgers Safaripark … auto’s die achterelkaar aan door het park rijden en geen dier te zien krijgen. Ik denk ook omdat het zo druilerig was en er weinig auto’s reden dat we vandaag veel meer dieren van dichtbij hebben gezien dan ‘normaal’ het geval zou zijn geweest

Ook is het nog vroeg in het seizoen, hoe hoger je komt des te meer sneeuw er nog ligt.

Hier en daar ligt ook nog een pak Sneeuw in het park … the ” Trail Ridge Road” blijkt helaas nog dicht te zijn. Of beter gezegd vandaag weer dicht te zijn … die is namelijk afgelopen vrijdag pas vrijgegeven (sneeuw), maar helaas er is nieuwe sneeuw gevallen en de weg is niet begaanbaar. Echt jammer want dan kun je met de auto op het hoogste weg van Colorado komen. Maar we hebben toch nog veel gezien … ook sneeuw.

EEN bijzondere ZEER bijzondere diersoort hebben we wel gezien; namelijk ELANDEN, normaal gesproken zitten die vooral aan de andere kant van de grote bergkam. Maar wij zagen een moederdier met twee kalveren die al redelijk groot waren … niet dit jaar geboren dus maar waarschijnlijk vorig jaar al. Dat was dus erg bijzonder!!! En uitkijken geblazen want Elanden kunnen AANVALLEN. Toch heb ik er een paar mooie plaatjes van kunnen schieten. En daar ben ik reuze blij mee.

Een vrouwtje met twee kalveren van meer dan een jaar oud (maw niet van dit jaar)

En dit zijn wilde Elanden die NIET in een omheining staan … het was dus gewoon rustig blijven en plaatjes schieten. Ook hier Rangers om de mensen in de gaten te houden en de dieren indien nodig een vrije aftocht te geven … Elanden kunnen namelijk ZEER gevaarlijk zijn.

Maar dit was gewoon grandioos mooi om mee te maken.