Hallo ,
ik woon al zo’n 21 jr in Italie en deze zomer heb ik zin om
door the USA te touren met mijn vrouw en 2 kinderen (7 en 9 jr) .
De bedoeling is zelf de tour samen te stellen tussen steden en natuur.
We hebben 4 weken de tijd en we kunnen overal (…) wel slapen , van de
campingtent t/m de luxe 4*tent.
Op dit forum hoop ik nl-suggesties te vinden en vooral wat ik niet moet
doen! (toch wel een cabrio huren dus…?)
Overigens leek het me leuk mij ook voor te stellen ivm het openen van onze Bed&Breakfast, ‘thuis’ in Italie -a.s. juni 2012. Misschien kan er wel een
leuke ‘exchange’ uit voortkomen ! Er zijn 2 kamers, onder de voet van de
bergen in Zuid-Piemonte op ca. 15km van Cuneo. Alle voorzieningen die
eigenlijk te veel zijn voor een bv een MTB vakantie, of Bergtocht vakantie zijn er! Ik laat het weten als we online zijn. Groetjes ! A.
Hoi Anton,
Welkom op wereldwijzer,
Ik las in je berichtje dat de USA op je programma staat dit jaar,
Tsja de bezienswaardigheden in de Verenigde Staten opsommen is geen eenvoudige klus, het land is immers reusachtig groot.
Als ik je een paar tips kan geven, de Grand Canyon is één van de oudste nationale parken in Amerika.
Yellowstone park
Het eerste nationale park ter wereld. Het park ligt grotendeels in Wyoming maar ook in de omliggende staten Montana en Idaho. Yellowstone park heeft een oppervlakte van 9000 vierkante kilometer en is daarmee het grootste park van Amerika. Het park heeft vele verschillende dieren zoals grizzly beren, wolven en bizons en heeft de grootste collectie aan geisers en warm water bronnen.
Natuurlijk mogen de Niagarawatervallen niet ontbreken op je rondtrip door Amerika.(De grootste en bekendste watervallen ter wereld)
Indien je nog met vragen zit over dit prachtig land Anton,dan kan je altijd een berichtje posten in het Amerikaforum hier op wereldwijzer.
Suc6 nog met je voorbereidingen en samenstelling van je reisplannen door Amerika!
Om dit welkomsberichtje af te sluiten heb ik deze mooie foto gevonden.(Yellowstone)
http://www.happytellus.com/img/yellowstone-national-park/yellowstone-geyser_482.jpg
groet,georgessiam