In de eerste twee weken van november vindt er een (hier onbekend) cultureel (muziek en dans)festival plaats in een dorp in midden Cuba. Ik ben hier twee jaar geleden geweest en het is een van de meest fantastische ervaringen uit mijn leven. Ik heb daar gelogeerd bij familie van een goede vriend en heb daardoor het echte Cubaanse leven kunnen ervaren.
Met mogelijk (snelle) veranderingen op komt in Cuba wil ik dit jaar terug gaan om het festival verder vast te leggen. Het is nog authentiek en zonder toerisme, dat is ook te merken aan hoe je wordt opgenomen in de dorpssamenleving.
I.v.m. het onverwacht uitvallen van mijn reisgenote (te druk met studie) ben ik nu met spoed op zoek naar iemand die mee wil naar dit festival. Belangrijk is een goede beheersing van het Spaans en het leuk vinden om mij te assisteren bij het maken van de foto’s. Je reis en verblijf worden door mij vergoed. Buiten het fotograferen is het gewoon feest. Meezingen en dansen met de Cubanen, lekker eten (het varken dat voor onze komst wordt geroosterd wordt op dit moment vetgemest). De prachtigste Cubaanse bands van dichtbij meemaken. Kortom: een belevenis.
Je zou deze twee weken als een onderdeel van een langer reisplan kunnen gebruiken. Zelf kan ik mij niet langer vrijmaken i.v.m. mijn gezin. Alleen dan moet je de terugreis voor eigen rekening nemen.
Er zijn vergaande plannen om de foto’s te publiceren in boekvorm, mogelijk met (journalistieke) bijdrage van jou.
Ik geloof dat ik je berichtje al eerder ben tegengekomen, maar aangezien mijn plannen wat concreter zijn geworden reageer ik nu pas. Ik ben dus in juni/juli dit jaar al in Cuba geweest en heb echt een hele bijzondere tijd gehad. Ik ben momenteel aan het afstuderen (dat gaat als het goed is in oktober gebeuren) en dan wil ik richting Midden-/Zuid-Amerika vertrekken om daar te gaan rondreizen en een tijdje vrijwilligerswerk te gaan doen. Het liefst wil ik van te voren een maandje of zo naar Cuba gaan, niet om rond te reizen want ik heb dat de laatste keer al grotendeels gezien, maar om wat mensen op te zoeken en een poging te doen meer van het echte Cubaanse leven te ervaren (is toch moeilijk als je rondreisd en alleen maar als wandelende portemonnee wordt gezien). Je oproepje trok mijn aandacht omdat ik begin november al die kant op wilde gaan, verder klinkt het feest erg interessant waar je het over hebt, ik zou er erg graag meer over weten, het lijkt me erg apart om zo’n feest daar mee te maken, en verder ben ik helemaal gek van fotograferen (het is puur hobby hoor) het lijkt me dus erg leerzaam en interessant om mee te kijken. Nou, ik geloof dat ik mijn motivatie wel zo’n beetje heb uitgelegd. En oh ja, klein detail ;)ik studeer Spaanse taal en cultuur, dus je kunt er wel van uitgaan dat mijn Spaans van redelijk niveau is. Ik zou zeggen, als je interesse hebt mail me dan; [EMAIL=“cherry_tje@hotmail.com”]cherry_tje@hotmail.com. Groetjes Terry
Zeldzaam om een oproepje te zien waar ik gelijk enthousiast van wordt! Ik zal me eve voorstellen, mijn naam is Denise een 22 jarige psychologie studente die op dit moment zwaar toe is aan een avontuurlijke reis, vandaar ook het plan om in de winter weg te gaan. Ik ben nu toevallig met een Spaans cursus bezig, vloeiend spreken zit er dus helaas niet in…Maar ik denk dat je aan mij wel een leuk reisgenootje hebt vanwege mijn algehele interesse in al het moois op deze wereld, vooral andere culturen boeien mij, ik heb ook al best wat gezien maar zuid amerika is nog maagdelijk terein voor mij. Daarnaast ben ik lekker flexibel, geen zeikwijf, en ik voel me ook erg snel thuis in een andere omgeving.
Fotograferen is iets wat me de laatste tijd ook bezig houdt, ik heb vroeger wel vaak zelf voor de camera gestaan, nu trekt mij de rol van fotografe ook meer! Ik kan me goed voorstellen dat je wel graag wil weten met wie je in zee gaat voordat je richting Cuba gaat, daarom is het misschien een leuk idee om een keertje iets te gaan eten, kunnen we meteen bekijken in hoeverre we qua interesses op 1 lijn zitten.
Je kunt me bereiken per mail; [EMAIL=“deniesje1985@hotmail.com”]deniesje1985@hotmail.com of eve bellen; 06 43583775