Fooi geven

Men spreekt altijd over een fooi geven en de voorbije jaren heb ik idd altijd fooien gegeven, voor mij geen probleem want de mensen moeten ook hard werken. Mijn vraag is eigenlijk, wanneer, aan wie, en hoeveel moet je als fooi geven aan vb:
persoon die koffers naar boven brengt, kamermeisje, obers, …

Heb er namelijk nooit gedacht van hoeveel je moet geven en zit dan soms met een gevoel van heb ik nu eigenlijk wel genoeg gegeven :question:

ikke geef nooit fooi aan de jongen die de koffer naar boven brengt om de simpele reden dat ik dan nog geen muntjes heb en als ik ze wel heb, dan moet ik ze eerst gaan zoeken en daar staat mn hoofd echt niet na op zo’n moment

om dezelfde reden vergeet ik ook nog wel eens de buschauffeur… al die tassen enzo…

meestal leg ik ytl 5 op het bed na de eerste nacht voor housekeeping, afhankelijk van hoe lang ik blijf nog een keer en aan het eind ook iets van 5 lira of nog wat losse munten.

als ik uit eten ga 's avonds dan laat ik ook een paar munten achter. standaard is om een lira of 2 a 3 achter te laten
soms alleen ytl 0,50 als ik alleen een broodje heb gegeten voor de lunch of alleen een colaatje ofzo

op dat moment is het niet veel, maar als iedereen iets geeft dan tikt het langzaam aan…

Je geeft fooi aan diegene waar jij het meeste, of het leukste kontakt mee hebt en dan bepaal je zelf hoeveel hij of zij in jouw ogen verdient, dus de hoeveelheid fooi is niet een vast bedrag maar bepaal je zelf.

Groetjes Ron

Ik geef persoonlijk de kofferdrager in het hotel 2 euro… En verder moet je helemaal zelf weten wie je geeft en hoeveel, ze zijn namelijk al blij met 2 euro… Als je vind dat iemand het verdiend dan moet je het geven!!

Ik zal je alvast waarschuwen… Dinsdag en woensdag zitten er 50 reisagenten van Neckermann bij jullie in het hotel… Vind het jammer dat ik die studiereis niet ging maken!!

Veel plezier!!!

:vak01:

Let op met fooi geven dat een meerdere in het hotel het niet ziet dat je het bijv. aan een ober geeft anders kan hij het inleveren…

Ik geeft bijv. de meisjes van de housekeeping iedere dag 1 euro bovenop de vieze handdoeken…ik heb nooit problemen krijg ook altijd iedere dag schone handdoeken en mijn bed werd ook vaker verschoond, we waren met zijn 6en in 1 hotel ik gooide dus die euro op de handdoeken en kreeg schone mijn dochter ook maar vrienden van ons die ook daar waren deden dat niet zij kregen om de dag schone handdoeken en 2x per week schone lakens wij om de dag, ook als ik wegga laat ik altijd iets achter voor hun…

Die meisjes die daar werken zijn met alles blij, of het nu een fles shampoo en deodorant is of geld, ze werken daar voor een appel en een ei, de obers krijgen wel vaker iets.

Wat viva inderdaad zegt, probeer obers het geld onopvallend te geven, anders verdwijnd het namelijk in de fooienpot…

Je gaat naar het WOW… Ik ken daar nog wel iemand die je zeker ff een fooi moet geven:vak02: :wink:

@ cyn… hahahha moet ie er wel voor werken he?!

:finger:

:hihi:

Haha wat denk jij dan… dat die harde werker alleen maar zit te slapen :slapen: :lol:

Morgen ben ik weg naar wow :dag::slight_smile:

bedankt voor de info over de fooien :nod:

Hopend op goed weer wens ik iedereen prettige vakantie :dag:

Hoeveel g of kg mag je valies teveel wegen? Ik krijg de mijne amper deftig dicht en zit aan 22 kg terwijl ik normaal ma 20 kg mag meenemen. pfff ze houden toch ook geen rekening met de grootte van de mensen, ik ben meter 93 en mijn kleren neem iets meer plaats in dan andere, alsjemenou ik heb een probleem :slight_smile:

20 kg per persoon… Succes!!!

En fijne vakantie!!!

x

20 kilo pp maar 1 of 2 kilootjes maakt niet zoveel uit
5 is al tricky, bijbetalen!! gewoon je handbagage volstouwen!!

kijk wel even op het andere topic wat wel en niet in je handbagage mag…