Fitz Roy of andere hikes in juli/augustus

Ik ben begin dit jaar drie maanden in Argentinië geweest en het is zo goed bevallen dat ik graag terug wil! Enige optie is om dit te doen in juli/augustus.

Is Fitz Roy überhaupt open in die tijd van het jaar? En is camperen dan nog mogelijk?

Tierra del Fuego zal sowieso te koud zijn, dus hebben jullie misschien nog andere aanraders voor mooie hikes in die tijd van het jaar? Misschien rondom Salta of Cordoba.

De beste hikes in juli/augustus maak je inderdaad in Midden/Noord-Argentinië. De regio Patagonië is erg onzeker, veel te koud en door sneeuwval worden excursies vaak gecancelled. In El Chaltén organiseren wij trektochten van oktober t/m april.

In de regio Salta bieden we wél een schitterende driedaagse trektocht aan, met gids en vervoer. Schrijf me anders een privé-bericht als je dit interesseert.

Groet,

Jan

Bedankt voor je reactie, maar een georganiseerde hike is gezien mijn ervaring niets voor mij.

Ik was in El Chalten eind april of begin mei. Toen was er al veel dicht daar, maar het was nog prima om daar te hiken. Hoe het hartje winter is weet ik niet…

Hartje winter kán heel erg mooi zijn! Geen last van die beruchte Patagonische stormen bijvoorbeeld. Heel veel onderkomens zijn gesloten in de wintermaanden, maar zeker niet allen. Maar ja, je kan inderdaad pech hebben met het weer waardoor vluchten en bussen uitvallen.