Ik vertrek over 2 maanden voor een onbepaalde tijd op reis en nu vroeg ik mij af wat jullie zo over het algemeen mee nemen qua first aid / medische spullen?
Ik kom sowieso in de volgende landen:
N-z
Australie
Fiji
Thailand
Vietnam
Nepal
Tibet
Laos
Ik ben alleen niet in Laos en Vietnam geweest, maar in de overige landen kan je bijna alles wel krijgen. Sommige dingen zijn alleen veel duurder, bijvoorbeeld blarenpleisters in Nepal en ibruprofen.
Bedenk je ook dat je vaak ziek wordt of medicijnen nodig hebt in de meest onlogische situatie, dat je dan niet naar de apotheek/winkel kan.
Wij hebben meegenomen op onze wereldreis:
1 zakformaat tasje met een kleine hoeveelheid (dus maar 2/3 pilletjes) die altijd in onze kleine rugzak zit: jodium, schaafwondencreme, voorverpakte pleisters (verschillende maten), pincet, paracetamol/ibrupofen, blarenpleisters (duur, maar erg handig voor trekkings), allergietabletjes (hooikoorts), wagenziekte medicijnen, anti-schijt spul (heb je altijd nodig als je bijv. gaat vliegen ofzo), ORS zakjes (voor als je tekort hebt aan mineralen/vitaminen), uitzuigbuisje voor steken (echt nog nooit nodig gehad!), coolingsspray (ook nog nooit nodig gehad), neusspray, lippenbalsem (zeker nodig in Tibet en Nepal met trekking), van dat spul voor je handen (als je ze niet normaal kan wassen).
1 grotere tasje met andere spullen (in grote backpack): thermometer, gaasjes, tekenpen, tigerbalsem (voor op muggenbeten te smeren en stijve nek, verkoudheid etc. - kan je ook overal in Azië goedkoop krijgen), de overige medicijnen (zie boven), nagelschaartje, malariatabletten, tape (vanwege voetblessure)
Optioneel: condooms? anti-conceptie? zwangerschapstest?
Spuiten en/of naalden heb je echt niet nodig.