Firefly Squids in Toyama Bay

We hadden contact met een touroperator in Japan die zou ons laten weten wanneer in april de boten gaan voor naar de firefly squids te gaan kijken. Vandaag lieten ze ons weten dat de tours niet door gaan.

Weet iemand hoe we het beste de firefly squids kunnen gaan bekijken of toch een ander reisbureau/touroperator die hier meer over weet?

Alvast bedankt!

Hoi Lommen,
JNTOzou je misschien verder kunnen helpen.

oke dankje!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

De firefly squids had ik nog nooit van gehoord, dus even opgezocht. Whouuu dat lijkt me echt prachtig.

Dat ziet er welhaast buitenaards uit…zou het dan toch geen toeval zijn dat vlakbij in Hakui opvallend veel UFO’s gespot worden?

ja gaaf he!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Zeker! Zodanig zelfs dat ik stiekem ook al zit te kijken of ik dit in m’n komende trip zou kunnen bezoeken…

Maar helaas in mijn zoektocht toch wat minder mooi nieuws gevonden: het lijkt erop dat dit jaar geen cruises daarvoor georganiseerd worden. Ik ben dit alleen in het Japans tegengekomen en moet dus ook vertrouwen op de vertaling door Google, maar de strekking lijkt me helaas vrij duidelijk: dfltweb1.onamae.com – このドメインはお名前.comで取得されています。

En het plaatje aan het strand is zover ik heb kunnen terugvinden een vrij uitzonderlijk fenomeen wat slechts sporadisch en onder bepaalde omstandigheden plaatsvindt. Nu is er wel een een heus museum voor die inktvisjes wellicht dat ik dat dan maar bezoek. Ik zat al wel met het idee de regio volgend jaar mei vanwege enkele matsuri wederom hopelijk dan een nieuwe kans.

Sorry lees je reactie nu pas. Heb ook hetzelfde aan info gevonden. We gaan nu gewoon een nachtje naar Toyama en gaan dan daar bij t museum en touristenkantoor informeren of er mogelijkheden zijn om naar het strand te gaan om te kijken. kans zal klein zijn maar who knows :slight_smile:

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Ik had ook nog een berichtje gestuurd naar de tourist info van Toyama voor meer informatie, maar (nog) geen reactie gehad. Was sowieso via de Japanse site, op de Engelse site ontbrak een contactformulier. Mocht ik alsnog een antwoord krijgen dan laat ik het je weten.

Overigens heb ik zelf nog twee kansen: ik zit vanaf 17 april 2 nachten in Toyama, dan twee nachten in Takayama om vervolgens weer een nachtje in Toyama te zitten alvorens naar Shanghai te vliegen. En die vlucht is ook pas 's middags, tijd zat om 's ochtends vroeg nog op pad te gaan. Buiten de Alpine Route heb ik nog geen concrete plannen, dus er valt altijd wel iets in te passen.

Wanneer zitten jullie er?

graag, als je reactie hebt vd tourist office in toyama dan heel fijn als je het kan laten weten. wij zijn kort in toyama. 1 nachtje takayama, 1 nachtje toyama (vanuit daar de kurobe alpine route. wil vtv de tickets boeken maar het werkt niet via de website, hopelijk lukt het ons op de dag zelf nog tickets te halen). 1 nachtje kanazawa. vanuit daar naar kyoto. Wij zijn er rond midden april ook

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app