(origineel bericht op be-more.nl)
Finale
Tje wat gaat de tijd snel! Overmorgen ga ik al weer vliegen terug naar Nederland en Meppel. Wat heb ik hier veel gezien. En wat veel meegemaakt. Kees Draaijer, ongelofelijk bedankt voor je actie in de kerk en bedank de hele gemeente hartelijk voor de collecte! Is echt geweldig en met dat geld kan er minimaal 1 persoon een small business opstarten. Of het dan ook succesvol is, kunnen we niet garanderen maar we helpen de mensen echt om een gedegen businessplan te maken en een goede kans te hebben op succes. Helaas gaat dit niet meer lukken als ik hier ben. Het kost heel veel tijd om een goede ideeen er uit te filteren en dan ook nog helemaal door te lichten. Bovendien zijn de afstanden groot. Mijn medevrijwilliger Sebastiaan blijft hier nog een maand en we houden contact om het geld via een gezamenlijk fonds in te zetten. Hij zal met mij overleggen welke idee het wordt en dat gaan we dan ondersteunen samen. Het zou wel eens het kopen van een oven kunnen zijn zodat 3 vrouwen samen een bakkerij kunnen beginnen. Het zijn druppels op een gloeiende plaat maar dit moet gebeuren! Er zijn te weinig jobs voor iedereen en een eigen bedrijfje zal de ene mogelijkheid voor heel veel mensen zijn om uit de armoede te komen. Ik ben blij dat ik een kleine bijdrage heb kunnen leveren. Vanmorgen hebben we een feedbacksessie gehad met Keith, Jo-Ann en Wilma. Heel constructief en we hebben waardevolle feedback kunnen geven. Morgenavond afscheidsbarbecue!