Film kletstopic

Hierin kan je al je vragen/opmerkingen/discussies/klaagzangen/lofbetuigingen kwijt over welke film je maar wilt. Vond je in tegenstelling tot de rest van de wereld Avatar niks aan? Ben je stiekem nog steeds groot fan van Disney ookal ben je al ver de leeftijdsgrens gepasseerd? Wil je weten in welke bioscoop je het best Pirates of the Carribean in 3D kan bekijken? Echt een goed filmpje op youtube gespot? Hier kan je je ei kwijt!

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“rNVb8qFth8M” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
https://www.youtube.com/watch?v=FT15-J9HWCw

Ik begin wel, want ik heb iets op te biechten. Ik zie totaal de lol niet in van films in 3D kijken. Oké, ik vond Avatar in 3D wel spectaculair de eerste tien minuten, maar daarna kreeg ik er hoofdpijn van. Vervolgens de film “normaal” gezien, en dat was eigelijk ook wel gewoon heel mooi. Ik zit nu dus te twijfelen of ik de nieuwe Pirates in 3D wil gaan bekijken, of gewoon lekker zonder een rood/blauw brilletje op mn schnoz. Iemand de film al gezien in 3D? Is het een must?

Oei… Rood-blauw-brilletjes? Ik kan mij voorstellen dat je hoofdpijn krijgt. Dit is een el-cheapo techniek voor 3D. Ik heb betere ervaring met een techniek die het licht polariseert, dus de brilglazen zijn beiden ongekleurd.

Heb zelf eigenlijk nog geen 3D films gezien, buiten wat korte shows in themaparken. Laatste keer in Universal Studios, daar gebruikten ze die andere techniek bij Shrek 4D en was goed uit te zitten. Ik denk niet dat het een must is om iets in 3D te gaan zien. Zelf kom ik eigenlijk nauwelijks in de bios. Voornamelijk omdat het tegenwoordig asociaal duur is, dus dan wacht ik liever totdat 'ie op DVD uit is voor het geval de film tegenvalt.

Ik moet bekennen dat bij Avatar vooral de animaties spectaculair zijn, maar het verhaal is enkel een moderne variant van Romeo & Julia, niets meer en niets minder. Ook beken ik dat ik nog steeds dol ben op disneyfilms (met name de classics). :smiley:

hahah ja inderdaad wel een beetje el-cheapo! Ik heb laatst ook een stukje 3d film gekeken op een TV waar het bij ingebouwd zit… heel erg aparte ervaring maar dan nog vind ik het niet veel toegevoegde waarde hebben. En laten we eerlijk zijn… wie is er niet dol op Disney?! Maar vind je dan de Nederlandstalige versie van bijvoorbeeld Leeuwenkoning, Aladin of Sneeuwitje het leukst, of toch liever het orgineel in Engels?

Uit jeugdsentiment ben ik meer van de Nederlandse (ik kan alles meezingen met Aladin). Eigenlijk is vaak de Engelse versie mooier, vooral de muziek. Maar omdat ik het als kind in het Nederlands keek vind ik dat nu nog steeds leuker. Heeft iemand True Grid gezien? Een nieuwe cowboy film geloof ik… maar dan zonder Clint :frowning:

Het jeugdsentiment begrijp ik ook wel, zit er bij mij ook in. Ik kan ook vrijwel alles meezingen. Heb toevallig afgelopen maand Aladdin gedownload om een keer de hele Engelstalige versie te zien, moet ik binnenkort een keer opzetten. :slight_smile:

Ja ik heb Aladdin ook nog nooit in het Engels gezien, raar eigenlijk. Maar het kunnen meezingen vind ik altijd super leuk aan Disney (mijn omgeving vindt het wat minder ;)) Ik vind Aladdin wel de leukste Disney film denk ik. Moet trouwens Princess and the Frog (met eerste African American prinses) en Rapunzel nog zien. Mijn Disney (animatie) top drie is nu:

Aladdin
Leeuwenkoning
en The Aristocats, of toch Jungle Book, Belle en het Beest, Pinokkio, of Dumbo???

Moeilijk!

Ik heb laatst Pirates of the Caribbean 3D gezien. Het 3D effect was een stuk minder hoofdpijn-bezorgend dan bij Avatar 3D, mede ook door de techniek die Disney in zijn 3D brillen / schermen heeft ontwikkeld. Geen rood-blauwe brilletjes, maar gewoon lekker doorzichtig! Wat ik vreselijk vond aan de brillen die ik bij Avatar kreeg was dat het leek alsof ze werden bewaard in een of andere grabbelbak. Helemaal onder de krassen en vingerafdrukken :disgust:

Dat was gelukkig niet het geval bij Pirates, waar je de brilletjes in een gesloten plastic verpakking kreeg. Persoonlijk vond ik 3D geen toegevoegde waarde geven, en ik ergerde me mateloos me aan de ondertiteling die standaard naar voren is gehaald.

Wie oh wie heeft 'm al gezien? Hij draait tenslotte nu al een weekje of twee in de bioscoop:biggrin:

Wat een baggerfilm was dat…

Laatst X-men: First class gezien. Een hele leuke prequel op alles wat er vooraf de 1e film van X-men gebeurde. Veel sterker dan deel 3 in ieder geval! Wolverine nog niet gezien… mis ik iets?