Fiji 2013 - TIPS???

Hoi allemaal,

Als onderdeel van onze wereldreis komen wij in December 2013 aan in Fiji, waar wij 8 dagen zullen verblijven. Nou hebben we pakketten en tours voorbij zien komen van bijvoorbeeld ‘AWESOME-FIJI’, maar voordat we onszelf nu vastleggen aan een pakket, willen wij liever eerst graag weten of het misschien leuker is om zelf te ontdekken.

Wat mogen we niet missen? En wat is relaxed en enigszins betaalbaar?

DANK!!!

Er is zoveel te zien en te doen in Fiji maar als je maar 8 dagen hebt dan zou ik zeker niet moeilijk doen maar gewoon inderdaad een pakket boeken van Awesome Adventures. De prijzen zijn normaal.

Toen ik in Fiji was heb ik alles zelf geregeld maar dit was omdat ik langer was. Ik heb wel mijn bootpas voor de Yasawa Flyer/Yellow Boat van Awesome Fiji gekocht (is hun boot tenslotte) maar ik had zelf mijn accomodatie uitgekozen en geboekt en hun brengen je dan met de boot er naar toe. De prijs voor een dorm was ong. hetzelfde dan hun voor de pakketprijs aanbieden (op deze eilanden is niks anders dan dat resort, dus geen pin, geen winkels niks nada, dus de prijs van een dorm is incl. 2 of 3 maaltijden).

Als je een bootticket koopt kan je zelfs op de boot zelf nog je accomodatie boeken. Maakt niet uit dus wat je doet of een pakket boekt of zelf je accomodatie boekt en de boot er los bij boekt of alleen een bootticket boekt en op de boot accomodatie. (Je moet het zo zien…er is altijd wel een eiland waar plaats is …er zijn zoveel eilanden en resorts!).

Ow als je aankomt is Nadi Bay Resort Hotel een leuk budget backpackers hotel. Heel leuk en gezellig daar!! En als je een ticket hebt geboekt voor de boot of zo’n pakketreis dan komt de bus van hun je bij dit hotel gratis ophalen en naar de haven brengen.

Ow als je met de Yasawa Flyer naar de eilanden gaat (de bootreis op zich is al heel mooi) dan legt de boot aan in diep water. Een klein bootje van het resort komt je dan ophalen bij de boot, met dat kleine bootje ga je dan tot het eiland. Die moet altijd eerder stoppen omdat ze bij het ondiepe water aankomen…gevolg je dient altijd een heel stuk door het water te lopen om vervolgens bij het strand te komen. Maar maak je geen zorgen over de bagage. Die brengen de mensen van het resort op hun hoofd naar het strand.